درک دقیق میزان فهم مفاهیم جدید توسط دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تا به امروز برای درک میزان فهم مفاهیم مختلف توسط دانش آموزان و دانشجویان تنها از روش هایی مانند برگزاری آزمون استفاده می شد، اما هوش مصنوعی برای این کار هم راه حلی تازه دارد.

درک دقیق میزان فهم مفاهیم جدید توسط دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزشی ها به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه دارتموث الگوریتم هوش مصنوعی تازه ای ابداع نموده اند که می توان از آن برای آنالیز میزان درک مفاهیم تازه توسط دانش آموزان استفاده کرد. این کار به وسیله آنالیز الگوهای فعالیت ذهن و مغز افراد با استفاده از هوش مصنوعی صورت می گیرد.

هدف از طراحی الگوریتم یادشده آنالیز میزان موفقیت الگوهای آموزش و یادگیری در مدارس است. الگوریتم یادشده میزان فعالیت مغز را در حالت عادی و در حین یادگیری و همین طور در حین کوشش برای یادگیری مفاهیم مختلف در دروس مختلف با یکدیگر مقایسه می نماید.

انتظار می رود استفاده از این روش تازه به یافتن نقاط ضعف و قوت الگوهای آموزشی فعلی بینجامد و به دانشجویان یاری کند تا درک خود از مفاهیم تازه را ارتقا دهند. همچنین این روش باعث خواهد شد تا بتوان شیوه های منحصر به فردی را برای ارتقای آموزش مفاهیم مختلف به هر دانش آموز بر اساس نیازها و شرایط خاص وی ابداع کرد.

البته این الگوریتم هوش مصنوعی هنوز برای تکمیل شدن نیازمند آنالیز های بیشتر است، اما آزمایش های اجرا شده با استفاده از آن بر روی 28 دانش آموز در مجموع موفقیت آمیز بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "درک دقیق میزان فهم مفاهیم جدید توسط دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درک دقیق میزان فهم مفاهیم جدید توسط دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید