شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به این که سرم باید با تشخیص پزشک تجویز گردد، شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند.

شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند

محسن رضایی آدریانی گفت: تجویز دارو بر اساس اخلاق پزشکی و مساله سودرسانی و ضرررسانی به بیماران است که باید مورد توجه پزشکان باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که تجویز دارو باید بر اساس منطق، علم و احتیاج بیمار باشد، مطرح نمود: سرم برای بیماری است که شرایط ویژه دارند و باید به تشخیص پزشک تجویز گردد، ولی متاسفانه این چرخه گاهی معیوب است و پزشکان برای بیشتر بیماران سرم تجویز می نمایند.

او ادامه داد: تجویز منطقی دارو در کمیته تجویز دارو مورد تاکید است و اگر پزشکانی این مساله را رعایت ننمایند، به آن ها تذکر داده می گردد، در صورت تکرار برخورد می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید نمود: شهروندان که به دلیل های مختلف به پزشک مراجعه می نمایند، درخواست داروی بیشتر ننمایند، بلکه از مواد غذایی مغذی مانند انواع سوپ ها و میوه های تازه استفاده نمایند.

رضایی توضیح داد: متاسفانه بعضی شهروندان تصور می نمایند پزشکی که تعداد قلم داروی کمتری در نسخه می نویسد از سواد کمتری برخوردار است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ، تجویز دارو باید بر اساس شرایط بیماری افراد و ضرورت تجویز گردد.

وبلاگ ورزشی ها قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید