اینستاگرام از شروع آزمایش NFTها با تولیدکنندگان محتوای منتخب اطلاع داد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام دیروز بیان کرد که این پلتفرم هفته جاری آزمایش NFTها را با گروهی کوچک از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده آمریکا شروع خواهد نمود. موسری خاطر نشان کرد که برای ارسال یا اشتراک گذاری مجموعه های دیجیتال در اینستاگرام هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد. باید خاطر نشان کنیم که بلاک چین های پشتیبانی شده برای نمایش NFT در اینستاگرام، اتریوم و Polygon خواهند بود و پشتیبانی از Flow و Solana نیز به زودی به این پلتفرم اضافه می گردد. بعلاوه کیف پول های ثالث سازگار در این آزمایش شامل Rainbow، Trust Wallet و MetaMask خواهد بود.

اینستاگرام از شروع آزمایش NFTها با تولیدکنندگان محتوای منتخب اطلاع داد

تولیدنمایندگان محتوا و کاربرانی که بخشی از این آزمایش هستند، قادر خواهند بود NFT هایی را که ساخته یا خریداری نموده اند را در فید اصلی، استوری یا در بخش پیغام ها به اشتراک بگذارند. موسری گفت که تنها تعداد محدودی از کاربران به این تست اینستاگرام دسترسی دارند، اما این شرکت میخواهد پس از دریافت بازخورد اولیه از آزمایش خود، روینمودهای بیشتری را در رابطه با NFT ها انجام دهد.

مدیرعامل اینستاگرام طی بیانیه ای گفت: من پیشاپیش اعلام می کنم که فناوری های NFT و بلاک چین در واقع به اشتراک گذاشتن اعتماد و قدرت هستند. اما اینستاگرام اساساً یک پلتفرم متمرکز است، بنابراین یکی از دلایلی که ما با تعداد کاربران کمی این قابلیت را آغاز می کنیم این است که می خواهیم مطمئن شویم که می توانیم از جامعه چیزهای تازهی یاد بگیریم.

موسری بعلاوه اظهار داشت که اوضاع مالی تولیدنمایندگان محتوا برای اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از موارد چالش برانگیزی که این شرکت در پی آن است این است که اگرچه در حال حاضر چندین روش مختلف برای سازندگان محتوا برای کسب عایدی وجود دارد، اما بسیاری از آن ها غیرقابل پیش بینی هستند و به سرعت دستخوش تغییر می شوند. وی در ادامه گفت که این قابلیت تازه فرصت خوبی را برای تولیدنمایندگان محتوا ایجاد می نماید.

پیش تر نیز مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا خاطرنشان کرد که عملنمودهای مشابه NFTها به زودی در فیسبوک و احتمالاً در سایر اپ های متا ارائه خواهد شد. مدیرعامل متا بعلاوه گفت که این شرکت روی NFT واقعیت افزوده یا NFT سه بعدی کار خواهد نمود که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از Spark AR که پلتفرم نرم افزاری این شرکت است، آن ها را به استوری اینستاگرام بیاورند.

جدا از این ها، پلتفرم محبوب اینستاگرام در سال گذشته با افزودن قابلیت های تازه و بسیار کاربردی به اپلیکیشن خود توانست بر تعداد مخاطبین خود بیافزاید و سال جاری هم این شرکت میخواهد تا فرایند خوب را با ارائه قابلیت های کاربرپسند بیشتری ادامه دهد. به همین دلیل، اینستاگرام قابلیت تازهی را برای کاربرانش عرضه نموده که به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو ها اضافه می نماید. این قابلیت تازه در حال حاضر تنها برای بعضی زبان ها فعال شده ولی اینستاگرام وعده داده که به زودی زبان های بیشتری را به این قابلیت اضافه خواهد نمود.

این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن ها بهتر خواهد شد و زبان های بیشتری به آن اضافه می گردد.اضافه شدن زیرنویس اتوماتیک برای کاربرانی که از مسائل شنوایی رنج می برند بسیار مفید است. بعلاوه پیش از این تولیدنمایندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه نمایند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن ها ساده تر خواهد شد.

بعلاوه منابع موثق خبر دادند که اینستاگرام قابلیت تازهی به نام Templates را آزمایش می نماید که در این قابلیت تازه تولیدنمایندگان محتوا می توانند با استفاده از قالب های از پیش مشخص شده ویدیوهای ریلز بسازند. الساندرو پالوزی مهندس معکوس، چند ماه پیش درباره این قابلیت خبری را منتشر کرد. بعلاوه یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام یعنی جوزفین هیل که تجربه استفاده از این قابلیت را دارد، اطلاعاتی در این زمینه به ما می دهد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند ویدیوها و عکس های خود را به قالب های از پیش مشخص شده اینستاگرام اضافه نمایند و حتی موسیقی دلخواه خود را روی آن قرار دهند. باید دید طی هفته های آینده این پلتفرم محبوب از چه قابلیت های تازه دیگری برای جلب رضایت کاربرانش رونمایی خواهد نمود.

منبع: Techcrunch

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام از شروع آزمایش NFTها با تولیدکنندگان محتوای منتخب اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام از شروع آزمایش NFTها با تولیدکنندگان محتوای منتخب اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید