قانون نو بازی جوانمردانه اقتصادی یوفا؛ به نفع لیگ برتر انگلیس به ضرر سری A!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، یک رسانه آمریکایی از تصویب قوانین اقتصادی نو از سوی اتحادیه فوتبال اروپا برای کنترل دخل و خرج باشگاه های قاره سبز خبر داده است.

قانون نو بازی جوانمردانه اقتصادی یوفا؛ به نفع لیگ برتر انگلیس به ضرر سری A!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، نشریه نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قوانین نوی را برای جایگزینی قانون بازی جوانمردانه مالی فعلی در نظر گرفته که به زودی به حالت اجرایی درخواهد آمد، قوانینی که بر منافع تیم های لیگ برتر انگلیس خواهد اضافه کرد و به باشگاه های سری A ضربه خواهد زد.

بیش از یک سال است که بحث هایی درباره لزوم ایجاد الگویی نو برای متعهد کردن باشگاه های اروپایی به موازنه دخل و خرج شان صورت می گیرد و اکنون به نظر می رسد که این اتفاق در شرف وقوع است، هر چند الکساندر چفرین، رئیس یوفا هنوز نتوانسته طرح مورد نظرش برای مشخص سقف پرداخت حقوق به بازیکنان را اجرایی کند.

طبق قوانین نو بازی جوانمردانه مالی، باشگاه های اروپایی اجازه ندارند بیش از 70 درصد از عایدی شان را صرف امور مرتبط با فوتبال نمایند که این شامل پرداخت حقوق ها و مبالغ خرید بازیکنان نو می گردد.

این طرح به ضرر لیگ هایی مانند سری A ایتالیا خواهد بود که اغلب اوقات میانگین هزینه های آنها بالغ بر 70 درصد عایدیهای شان است.

طبق گزارش نیویورک تایمز؛ قانون نو بازی جوانمردانه مالی یوفا که قرار است با عنوان قانون پایداری مالی شناخته گردد، به نفع تیم های لیگ برتر انگلیس خواهد بود. سطح مالی تیم های لیگ برتر انگلیس به لطف بهره مندی از عایدیهای هنگفت حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی به مراتب بالاتر از سایر لیگ های اروپایی است و با این قانون اختلاف آنها بیشتر هم خواهد شد.

بعلاوه یوفا قرار است فرصتی سه ساله به باشگاه های اروپایی بدهد تا خودشان را با مقررات نو تطبیق دهند و به همین دلیل سقف هزینه های باشگاه ها در سال اول را از 90 درصد عایدی شروع خواهد نمود و به تدریج به 70 درصد کاهش خواهد داد. مجازات هایی هم که برای تیم های ناقض قانون بازی جوانمردانه مالی نو در نظر گرفته می گردد شامل حذف از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قانون نو بازی جوانمردانه اقتصادی یوفا؛ به نفع لیگ برتر انگلیس به ضرر سری A!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون نو بازی جوانمردانه اقتصادی یوفا؛ به نفع لیگ برتر انگلیس به ضرر سری A!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید