لزوم حمایت قانون گذاران خراسان شمالی از آتش نشانی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: آتش نشانی بجنورد برای ارتقا تجهیزات و امکانات آتش نشانی نیازمند حمایت قانون گذاران است.

لزوم حمایت قانون گذاران خراسان شمالی از آتش نشانی

مجید گریوانی، هفتم مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز آتش نشان که در محل آتش نشانی بجنورد برگزار گردید، با اشاره به اینکه در امسال هزار و 16 مورد عملیات از سوی آتش نشانی بجنورد اجرا شده است، اضافه نمود: از این تعداد 407 مورد مربوط به آتش سوزی و 609 مورد مربوط به حوادث بود.

وی با بیان اینکه از 407 مورد، 79 مورد مربوط به آتش سوزی فضای سبز و پارک های جنگلی بوده است، اظهار کرد: 69 مورد آتش سوزی منازل و 42 مورد آتش سوزی علف های هرز رخ داده است.

گریوانی با اشاره به اینکه از 609 مورد، 184 مورد مربوط به مزاحمت حیوانات بوده است، تأکید کرد: آتش نشانی به 172 مورد حوادث مربوط به آسانسورها و 123 مورد حبس شدگی خدمات ارائه داده است.

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه در حال حاضر 121 نفر استخدام آتش نشانی بجنورد هستند، اضافه نمود: تمام نیروها آقا هستند و در ابلاغیه نو هم اجازه استخدام نیروی خانم را نداشتیم و این در حالی است که در بعضی از عملیات ها حضور خانم های آتش نشانی ضروری است اما باید زیرساخت های مربوطه فراهم گردد.

وی با تأکید براینکه نبود نردبان در آتش نشانی بجنورد از دغدغه های این حوزه است، ادامه داد: در چند حادثه ای که در استان رخ داد، به دلیل عدم وجود نردبان آتش نشانی، آتش نشانان با سختی بسیاری روبرو شدند و به شدت نگران جانِ آتش نشانان بودیم.

گریوانی با اشاره به اینکه آتش نشان ها ماهیانه 80 ساعت حضور فیزیکی دارند، اضافه نمود: آتش نشانی بجنورد هیچگونه بدهکاری بابت حقوق آتش نشان ها ندارد.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد توضیح داد: قانون گذاران استان احتیاج است که در مجلس شورای اسلامی، ردیف های اعتباری مشخصی را برای آتش نشانی در نظر بگیرند تا برای تامین تجهیزات با مشکل روبرو نباشیم.

وی با بیان اینکه در حالِ حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی در بجنورد داریم، اضافه نمود: در شهرک فرهنگیان یک ایستگاه افتتاح می گردد و پیش بینی می گردد در ناظر آباد هم به ایستگاه هفتم احتیاج پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم حمایت قانون گذاران خراسان شمالی از آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت قانون گذاران خراسان شمالی از آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید