نمایش تصویر مجازی در ابعاد بزرگ تر از تصویر حقیقی با اصلاح انحرافات

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، ایجاد یک نمایش تصویر مجازی از یک تصویر حقیقی در ابعاد بزرگتر همراه با رنگ ها و انحرافات اصلاح شده به وسیله سیستم ساخت محقق ایرانی ممکن شد.

نمایش تصویر مجازی در ابعاد بزرگ تر از تصویر حقیقی با اصلاح انحرافات

به گزارشامید اسدی محقق ایرانی، گفت: سیستم نمایشگر اپتیک استریو مولتی کروماتیک دیجیتالی به صورتی طراحی شده که از طریق آن، ایجاد یک نمایش تصویر مجازی از یک تصویر حقیقی در ابعاد بزرگتر همراه با رنگ ها و انحرافات اصلاح شده ممکن می گردد.

وی اضافه نمود: از آنجایی که مقدار جزئیاتی که چشم انسان می تواند در هر واحد از ناحیه دریافت کند محدود است، دستگاه هایی که تصویر واقعی را ارائه می دهند تنها قادر به ارائه مقدار محدودی از اطلاعات قابل خوانش در هر صفحه نمایش هستند، با توجه به رشد تکنولوژی و پیشرفت های روزافزون و همچنین شمار درخواست دستگاه نمایشگر موبایل و کامپکت که قادر به نمایش اطلاعات بصری بیشتری به بیننده باشند و ساخت یک دستگاه نمایشگر با تعداد بیشتر پیکسل های نمایش در یک سطح کوچک بالا رو به رشد است.

اسدی گفت: یک روش برای کاهش سایز نمایش تصویر و در عین حال نگه داشتن کیفیت تصویر به واسطه تشکیل یک تصویر مجازی به جای یک تصویر حقیقی است. یک تصویر مجازی این توانایی را دارد در مکانی که نمایشی وجود ندارد پدیدار گردد همچنین سیستم نمایشگر اپتیک استریو مولتی کروماتیک پیشرفته دیجیتالی کامپکت علاوه بر نمایش یک تصویر دو بعدی امکان نمایش یک تصویر سه بعدی همراه با رنگ های اصلی آن در یک محیط مجازی خارجی را دارا است که مخاطب می تواند بدون احتیاج به عینک تصویر سه بعدی را بدون انحرافات رنگی به صورتی مولتی کروماتیک مشاهده کند.

وی اضافه نمود: در این پروژه با مشورتی که در ابتدا کار با تعدادی از اساتید اهل فن داشته ایم سعی نموده ایم ایراد نمایشگر های فعلی در نمایش و پخش تصویر را در این سیستم تا حد امکان برطرف و پوشش دهیم تا بهترین بازدهی را از طرح داشته باشیم و در اینده نسخه های جدیدتری را در کشور مورد اجرا قرار خواهیم داد، این اختراع با توجه به اینکه در حال حاضر نمونه مشابه تولیدی در جهان ندارد در حال حاضر آمادگی رقابت با تولیدات خارجی را دارا است.

به گفته وی، این سیستم نمایشگر در صنعت تلویزیون، نمایش تصویر، هولوگرافی، گرافیک به کار گرفته می گردد، به عنوان مثال نمونه استفاده های کاربردی دیگر از این سیستم در بیلبوردها، مجموعه تلویزیون ها، صفحه نمایش کامپیوتر، ساعت، تلفن همراه است.

این مخترع گفت: طیف گسترده ای از سیستم های نمایشگر بصری ویدیویی به چشمان مخاطب وجود دارد. این تصویر ویدیویی می تواند از طیف بسیار گسترده از منابع مانند دوربین، پخش کننده و رسانه های دیجیتالی و هر وسیله ای که بتوان توسط آن سیگنال ویدیویی را انتقال داد به سیستم نمایشگر برسد نمایش تصاویر ممکن است یک تصویر واقعی یا مجازی باشد، یک تصویر رئال به یک تصویر اشاره دارد که بدون یاری چشم انسانی مستقیم مشاهده و از طریق یک سطح تثبیت موقعیت در یک مکان خاص نمایش داده گردد.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نمایش تصویر مجازی در ابعاد بزرگ تر از تصویر حقیقی با اصلاح انحرافات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش تصویر مجازی در ابعاد بزرگ تر از تصویر حقیقی با اصلاح انحرافات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید