نیمه دوم مهر بارورسازی ابر ها در کشور انجام می شود

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، گلکار از اجرای بارورسازی ابر ها در نیمه دوم مهر امسال در کشور خبر داد.

نیمه دوم مهر بارورسازی ابر ها در کشور انجام می شود

فرید گلکار مدیرکل مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابر ها در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اجرای پروژه بارورسازی ابر ها گفت: برای بارورسازی ابرها تجهیزات مختلف با شرایط متفاوتی به کار گرفته می شود، ولی هم اکنون منطقه آن مشخص نیست.

او ادامه داد: طی بررسی های وزارت نیرو، مناطقی برای انجام این کار در نظر گرفته می شود که نیاز بیش تری باران دارند.

گلکار در ادامه با اشاره به مخالفان و موافقان این طرح مذکور افزود: متاسفانه در کشور ما برای اجرای طرح و پروژه های مختلف افرادی موافق و مخالف حضور دارند، ولی معتقدم باید همه دست به دست هم بدهیم تا راندمان کارهایمان را بالا ببریم.

مدیرکل مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابر ها شرح داد: هر ساله 60 کشور پروژه بارورسازی ابر ها را انجام می دهند، به طوری که کشورما هم جز آن ها است، طبق جلسات تشکیل شده نیمه دوم مهر این پروژه در کشور انجام می شود.

او بیان نمود: ایران بعد از انقلاب اسلامی 21 سال سابقه انجام پروژه بارورسازی ابرها را دارد و خوشبختانه تمامی تجهیزات برای انجام پروژه مهیا است، وزارت نیرو هم در این زمینه حمایت های خود را انجام می دهد.

گلکار با اشاره به همکاری سپاه در انجام این پروژه گفت: سپاه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار وزارت نیرو قرار می دهد و امور مربوط به اجرای پروژه، هدایت و نظارت توسط وزارت نیرو انجام خواهد شد. امسال هم قرار است هواپیمایی توسط هوافضا تامین شود.

مدیرکل مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابر ها افزود: البته اجرای این طرح امسال با سال های گذشته اشتراکاتی دارد، اما شرایط ، تجهیزات و مکان این طرح فرق کرده است و احتمالا این طرح در اطراف نیروگاه های برق آبی اجرایی شود. افزایش ذخیره نیروگاه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

او در خصوص هزینه های اجرای طرح بارورسازی ابر ها افزود: طبق آمار دریافتی هزینه اجرای این پروژه برای هر واحد تعریفی وزارت نیرو حدود 500 ریال گزارش شده است.

گلکار ادامه داد: هدف اصلی اجرای پروژه های بارورسازی ابر ها مقابله با بحران خشکسالی است. بحرانی که به دلیل بارندگی های اخیر کشور کم رنگ تر شد به طوری که این پروژه در سال آبی گذشته اجرا نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نیمه دوم مهر بارورسازی ابر ها در کشور انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه دوم مهر بارورسازی ابر ها در کشور انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید