چند درصد بیت کوین در ایران استخراج می گردد؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مطالعات جدید نشان می دهد استخراج بیت کوین در ایران باعث شده تا یک جهت جدید برای پرداخت پول کالا های وارداتی و صادراتی برای کشورمان باز گردد.

چند درصد بیت کوین در ایران استخراج می گردد؟

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ ورزشی ها، نتایج یک تحقیق نشان می دهد، در حال حاضر حدود 4.5 درصد از کل استخراج بیت کوین در دنیا در ایران انجام می گردد.

به گزارش رویترز، الیپ تیک، موسسه فعال در حوزه فناوری بلاک چین، می گوید: فرایند استراج بیت کوین به ایران این فرصت را داده که صد ها مییون دلار درآمد داشته و از آن برای واردات و صادرات کالا ها استفاده کند و از تأثیر تحریم ها بکاهد.

بنا به گفته این موسسه برجسته، با سطح کنونی استخراج بیت کوین در ایران، حجم گردش اقتصادی این صنعت کشورمان سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار است.

البته هنوز مقامات ایرانی آمار دقیقی نسبت به این مسئله ارائه نداده اند.

موسسه الیپ تیک مدعی شده که مشخص میزان دقیق این آمار بسیار سخت است و ارقام تقریبی ارائه شده با استفاده از آمار های جمع آوری شده مربوط به استخراج بیت کوین توسط مرکز فعالیت های اقتصادی جایگزین کمبریج تا ماه آوریل سال 2020 محاسبه شده اند. از طرف دیگر شرکت ملی برق ایران هم گفته که میزان برق مورد استفاده در کشورمان برای استخراج بیت کوین معادل 600 مگاوات است که از این رقم نیز در محاسبات استفاده شده است.

خرید و فروش بیت کوین های استخراج شده در خارج از ایران توسط بانک مرکزی ممنوع شده، اما در بازار سیاه امکان معامله این بیت کوین ها نیز فراهم است.

چند سالی است که استخراج بیت کوین در ایران به عنوان یک صنعت پذیرفته شده و برای آن برق ارزان قیمت در نظر گرفته شده است و قرار بر این شده که استخراج نمایندگان بیت کوین، این ارز مجازی خود را به بانک مرکزی بفروشند. این مسئله باعث شده که بسیاری از استخراج نمایندگان خارجی بیت کوین از جمله چینی ها هم جذب ایران شده و تهران به آن ها اجازه داده با استفاده از بیت کوین برای واردات بعضی اقلام نیز استفاده نمایند.

مطالعه موسسه الیپ تیک نشان می دهد که استخراج بیت کوین برای ایران فرصتی بوده که بتواند از تأثیر تحریم ها بکاهد.

این تحقیق همچنین گفته که میزان برق سالانه مورد استفاده برای استخراج بیت کوین در ایران معادل برقی است که از سوختن 10 میلیون بشکه نفت به دست می آید که برابر با 4 درصد صادرات نفت کشورمان در سال 2020 بوده است.

الیپ تیک می گوید، فضا برای خرید و فروش بیت کوین برای استخراج نمایندگان آن در ایران فراهم شده و آن ها می توانند از این بیت کوین ها برای واردات استفاده نمایند و از این طریق فضا برای دور زدن تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان باز شده است.

این موسسه در آخر به شرکت های آمریکایی فعال در صنعت ارز های مجازی توصیه نموده مراقب گرفتار شدن در تله تحریم های آمریکا به خاطر خرید فروش بیت کوین های استخراج شده در ایران باشند.

بیت کوین و دیگر ارز های مجازی به وسیله یک فرایند با استفاده از رایانه های قوی فراوری می شوند که به این فرایند استخراج گفته می گردد. در این راستا رایانه ها باید با یکدیگر در حل فرمول های پیچیده ریاضی رقابت می نمایند، تا نهایتا پس از حل این مسئله ها ارز های مجازی به دست بیایند. مصرف برق این فرایند بسیار بالاست و عموما برق آن با استفاده از سوخت های فسیلی فراوری می گردد که از این منظر ایران کشوری غنی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چند درصد بیت کوین در ایران استخراج می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد بیت کوین در ایران استخراج می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید