کانالیس: فروش گوشی های تاشو تا سال 2024 به 30 میلیون دستگاه در سال می رسد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، جدیدترین گزارش منتشر شده به وسیله کانالیس، از پیش بینی های جسورانه این شرکت درباره بازار گوشی های هوشمند تاشو خبر می دهد. پیش بینی های اولیه حاکی از عرضه به بازار سالانه 30 میلیون گوشی هوشمند تاشو تا سال 2024 است. بر اساس این پیش بینی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بین سال های 2021 تا 2024، حدود 53 درصد تخمین زده می گردد. این شرکت معتبر بعلاوه انتظار دارد که میانه قیمت فروش (ASP) گوشی های هوشمند تاشو از نیمه ی سال 2019 به حدود 1000 دلار در سال 2024 کاهش یابد.

کانالیس: فروش گوشی های تاشو تا سال 2024 به 30 میلیون دستگاه در سال می رسد

در این راستا باید خاطر نشان کنیم که بازار گوشی های هوشمند تاشو در سال 2021 شاهد رشد 148 درصدی با عرضه حدود 8.9 میلیون دستگاه از این گوشی های هوشمند بوده است. برای مقایسه باید به بازار گوشی های هوشمند غیر تاشو اشاره نمود که در همین بازه زمانی رشد 7 درصدی را تجربه نموده است. همانطور که احتمالا می دانید، غول کره ای دنیای فناوری یعنی سامسونگ با در اختیار داشتن حدود 93 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند، سکان راهنمایی این بازار را در اختیار دارد.

بعلاوه گزارش نوی از سایت DigiTimes ادعا می نماید که قیمت گوشی های تاشو در حال کاهش است. گوشی های تاشو سابقه زیادی ندارند و ضمناً شمار اندکی از شرکت ها آن ها را فراوری می نمایند و به همین دلیل همچنان قیمت بسیار بالایی دارند. حالا طبق گزارش نو DigiTimes، این شرایط در امسال میلادی حداقل برای گوشی های تاشوی سامسونگ تغییر خواهد نمود. سامسونگ اولین شرکتی بود که فراوری انبوه این نوع گوشی ها را شروع کرد و بنابراین اگر قیمت گوشی های تاشوی خود را پایین بیاورد، دیگر شرکت ها چاره ای جز تکرار این کار ندارند.

طبق آخرین گزارش های منتشر شده، در سال 2021 حدود 9.4 میلیون گوشی تاشو به فروش رفته که 20 درصد بیش از سال 2020 محسوب می شود. در این رابطه باید اشاره کنیم که بعضی از کارشناسان از مدت ها قبل اعلام کردند در این سال حدود 15.5 میلیون واحد گوشی تاشو به فروش می رسد که این پیش بینی به واقعیت تبدیل نشده است. گویا علت این اختلاف زیاد به کمبود جهانی تراشه برمی شود که شرکت هایی مانند اوپو و هواوی به علت همین مشکل به ناچار گوشی های تاشوی خود را اواخر سال 2021 راهی بازار نموده اند.

بعلاوه طبق گزارش نو شرکت معتبر کانالیس، نرخ عرضه به بازار گوشی های هوشمند پرچم دار در مقایسه با سال 2019 حدود 18 درصد کاهش یافته است. بنابراین سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی سعی دارند تا با افزایش اندازه عرضه به بازار گوشی های هوشمند تاشوی خود با غول فناوری آمریکایی یعنی اپل که در مدت مشابه اندازه عرضه به بازار گوشی های هوشمند آن حدود 68 درصد افزایش یافته، رقابت نمایند.

البته بد نیست اشاره کنیم که از مدت ها قبل بحث گوشی های تاشوی اپل در فضای مجازی مطرح شده است. در این راستا، یکی از افشاگران مشهور اعلام نموده که اپل در حال آزمایش چندین مدل آیفون تاشو است اما از آنجایی که مدیران این شرکت همچنان بابت محدودیت های فناوری نمایشگر تاشو و این بازار نگرانی هایی دارند، چنین محصولی در آینده نزدیک راهی بازار نخواهد شد. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در یکی از گزارش های خود نوشته که آیفون تاشو از نمایشگر 8 اینچی بهره می برد و در سال 2023 به دست کاربران می رسد. باید دید در نهایت شرکت اپل چه زمانی را برای عرضه گوشی هوشمند تاشوی خود مناسب می داند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کانالیس: فروش گوشی های تاشو تا سال 2024 به 30 میلیون دستگاه در سال می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانالیس: فروش گوشی های تاشو تا سال 2024 به 30 میلیون دستگاه در سال می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید