کیت های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، به مناسبت فرارسیدن به روز رونمایی از لباس تیم ملی برای جام جهانی 2022 نگاهی به البسه تیم ملی در ادوار گذشته انداخته ایم.

کیت های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی

در آستانه رونمایی از البسه تیم ملی ایران برای جام جهانی قطر، به کیت های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی نگاهی انداخته ایم.

در اولین جام جهانی که در آن حضور پیدا کردیم، برند مطرح آدیداس، کیت های تیم ملی را برای جام جهانی تهیه نموده بود. اولین حضورمان در این رقابت های بزرگ و مهم به سال 1978 و جام جهانی آرژانتین برمی شود. در این دوره از مسابقات با پرو، هلند و اسکاتلند همگروه بودیم و با تساوی مقابل اسکاتلند و دو شکست مقابل هلند، نایب قهرمان مسابقات و پرو، در رتبه چهارم به کار خود انتها دادیم.

لباس تیم ملی ایران در این رقابت ها را مشاهده می کنید:

حضور مجدد بعد از 20 سال در جام جهانی 1998 فرانسه با لباس های برند پوما رقم خورد و یکی از ماندگارترین کیت های تاریخ تیم ملی به شمار میرود. در این دوره از رقابت ها، ایران با آلمان، یوگوسلاوی و آمریکا همگروه بود. تیم ملی ایران در این گروه با رتبه سوم به کار خود انتها داد؛ پیروزی در بازی قرن مقابل ایالات متحده امریکا، دو بر یک پیروز شدیم و مقابل آلمان ها و یوگوسلاو ها شکست خوردیم.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه به شکل زیر بود:

نسل عجیبی از بازیکنان به جام جهانی 2006 آلمان رسیدند. نسلی که ترکیبی از بازیکنان با تجربه 98 بود و چندین بازیکن جوان خوب را هم کنار خود می دید. در این دوره با پرتغال، مکزیک و آنگولا همگروه بودیم که با یک تساوی و دو شکست، یک امتیازی و رتبه چهارم به کار خود انتها دادیم.

به مانند 1998 فرانسه، البسه تیم ملی ایران از برند پوما تهیه شده بود که در زیر آن ها را مشاهده می کنیم:

جام جهانی 2014 و اولین باری که با خیال راحت به جام جهانی صعود کردیم. در این دوره با آرژانتین، بوسنی و نیجریه هم گروه بودیم و با یک تساوی مقابل نیجریه و دو شکست به کار خود انتها دادیم.

لباس تیم ملی در این دوره از رقابت ها را برند آلشپورت تهیه نموده بود:

جام جهانی 2018 و یک صعود با خیال راحت دیگر. یکی از برترین دوره های حضورمان در جام جهانی که در گروه مرگ، همگروه اسپانیا، پرتغال و مراکش بودیم. با پیروزی بعد از 20 سال در جام جهانی مقابل مراکش، شکست مقابل اسپانیا و تساوی دراماتیک مقابل پرتغال در گروه مرگ سوم شدیم و با 4 امتیاز به کار خود انتها دادیم.

با پافشاری های کی روش، کیت تیم ملی از برند آدیداس تهیه شد:

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: فرارو

به "کیت های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار مختلف جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید