یارانه ها از کی تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، خبرنگاران- با واریز یارانه نقدی در هفته آینده، دولت تنها باید تا خاتمه سال هر دو یارانه را در یک نوبت تکرار کند. پس از آن باید منتظر تصمیم دولت برای تغییر یارانه ها در سال آینده بود.

یارانه ها از کی تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تغییر یارانه های از موضوعات مطرح چند ماه اخیر است. دولت در هفته قبل یارانه معیشتی بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد و باید در هفته آینده نیز یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را واریز کند. با واریز یارانه در هفته آینده، دولت باید این دو یارانه را یک بار دیگر در سال جاری تکرار کند که به واریز یارانه ها در اسفند ماه مربوط می گردد.

دولت سیزدهم از زمانی که قدرت را به دست گرفت بارها وعده تغییر یارانه ها را داده اما تا به امروز نتوانسته به آن عمل کند. ابتدا قرار بود در آذر ماه یارانه ها افزایش یابد، اما افزایش یارانه ها از آذر به دی و سپس به بهمن ماه موکول شد و در هیچ ماهی عملی نشد.

به نظر می رسد تا انتها سال خبری از افزایش یارانه ها نگردد، مگر این که دولت قصد داشته باشد که نزدیک عید از خانوارها حمایت کند.

تغییر یارانه ها در سال آینده

در مجموع به نظر می رسد برای تغییر یارانه ها باید منتظر تصمیم دولت در سال آینده بود.

اولین تغییر به مبلغ یارانه مربوط می گردد. دولت طرح حذف ارز 4200 تومانی را به مجلس ارائه نموده و نمایندگان مجلس باید تا انتها سال درباره این موضوع تصمیم گیری نمایند. اگر تصمیم مجلس و دولت بر حذف دلار 4200 تومانی باشد، دولت باید از منابعی که آزاد می گردد مبلغ یارانه را افزایش دهد.

نمایندگان مجلس می گویند که در سال آینده مبلغ 110 هزار تومان یارانه تازه پرداخت می گردد. آنطور که گفته می گردد قرار است یارانه تازه به 60 میلیون نفری پرداخت می گردد که یارانه معیشتی دریافت می نمایند.

دومین تغییر یارانه ها در سال آینده، حذف یارانه بگیران است. براساس لایحه بودجه 1401 نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که، سه دهک از یارانه بگیران را برای حذف شناسایی کند.

بنابراین این که مجلسی ها می گویند یارانه تازه به 60 میلیون نفر می رسد، منظور حذف یارانه بگیران است.

مبلغ 3 یارانه واریزی

به گزارش تجارت نیوز، در واقع برنامه واریز یارانه در سال آینده این است که فقط 60 میلیون نفر یارانه بگیر باقی بمانند و حدود 20 میلیون نفری که تنها یارانه نقدی دریافت می نمایند در سال آینده هیچ یارانه ای نگیرند.

مبلغ یارانه ها نیز به توضیح زیر است:

نقدی: 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر

معیشتی بنزین: 55 تا 205 هزار تومان برای هر خانوار

تازه: 110 هزار تومان برای هر نفر (براساس تازهترین اظهارنظر نمایندگان مجلس)

منبع: شفقنا اقتصادی

به "یارانه ها از کی تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه ها از کی تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید