آمریکا به درخواست های روسیه توجهی نخواهد کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از اسپوتنیک، مقامات روسیه و آمریکا روز دوشنبه برای نزدیک به هشت ساعت در ژنو درباره دو پیشنهاد امنیتی روسیه که مسکو می گوید به طور چشمگیری تنش ها با غرب را کاهش می دهد، مصاحبه کردند. از جمله نکات پیشنهادی در این مصاحبهها، تقاضای قاطع روسیه مبنی بر توقف توسعه ناتو به شرق بوده است.

آمریکا به درخواست های روسیه توجهی نخواهد کرد

با این حال جولیان اسمیت، سفیر آمریکا در ناتو می گوید که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سیاست درهای باز خود در خصوص عضویت دیگر کشورهای متحد دست نخواهد کشید و به درخواست روسیه برای محدود کردن استقرار نیروها و تسلیحات در کشورهایی که پس از سال 1997 به این اتحادیه پیوسته اند، توجهی نخواهد کرد.

این دیپلمات آمریکایی بعلاوه خطاب به روسیه تاکید نمود که واشنگتن به کسی اجازه نخواهد داد که سیاست درهای باز ناتو را ببندد.

اسمیت در مصاحبهیی با سی ان ان گفت: در این مرحله، اجازه دهید من خیلی خیلی واضح بگویم - هیچ یک از اعضا قبول نمی نماید که ما سیاست توسعه ناتو را تغییر دهیم. این دیپلمات تاکید نمود: درها باز هستند. هیچ کس حق ندارد در را ببندد. و هرگونه تصمیم در خصوص توسعه ناتو و کشورهای مورد نظر ادامه خواهد داشت.

اسمیت با اشاره به موضوع مورد نظر روسیه در این مذاکرات گفت: صراحتاً، من سازش زیادی نمی بینم.

قرار است به زودی رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا با هم مصاحبه نمایند و یکی از موضوعات این ملاقات درخواست های روسیه درباره عدم توسعه ناتو است. جن ساکی، سخنگوی بایدن، روز سه شنبه تأیید کرد که رئیس جمهور مذاکرات با روسیه را بسیار از نزدیک دنبال می نماید و تقریباً روزانه، به روزرسانی هایی را از تیم امنیت ملی اش درباره نحوه انجام مصاحبهها و مذاکرات دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا به درخواست های روسیه توجهی نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به درخواست های روسیه توجهی نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید