اخبار سیاسی

جیر ه بندی آب در کمین ایرانیان

اگرچه تحلیلگران امنیتی یکی از ابرچالش های نیم قرن پیش روی ایران را مساله آب عنوان می کنند، اما به نظر می آید این چالش همین حالا هم تا مقدار ای سربرآورده و کار به بحث درباره احتمال جیره بندی آب در آینده نزدیک هم رسیده است؛ موضوعی که البته در صورت کاهش مصرف...

10 آذر 1401

ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید

خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید.

8 آذر 1401

احتمال تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا به صورت محدود

وزیر آموزش و پرورش گفت: به علت آنفولانزا ممکن است به صورت محدود تعطیلی هایی داشته باشیم؛ البته این به معنی تعطیل شدن آموزش نیست و از شبکه شاد برای برگزاری کلاس ها استفاده خواهد شد.

8 آبان 1401

125 هکتار اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: بیش از 125 هکتار از اراضی دستگاه های دولتی در استان برای ساخت مسکن شناسایی شده است.

3 آبان 1401

حداقل آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن 300 تا 350 میلیون تومان، 3.5 میلیون نفر سهام عدالت می گیرند

اختصاص ردیف بودجه برای اجرای الگوی کشت در 1402، اجرای کروکی آنلاین در سطح کشور و کسری 600 هزار متر مکعب ذخایر منابع آبی در تهران از اخبار مالی امروز است.

29 مهر 1401

قدیمی ترین قنادی تهران را بشناسید ، دکتر مصدق مشتری اینجا بود

قنادی بهار در مجاورت محله امامزاده یحیی(ع) سال 1317 راه اندازی و از همان سال ها به واسطه شیرینی پادرازی معروفش، شناخته شد و هنوز هم به همین دلیل بین تهرانی ها معروف است.

22 مهر 1401

جزییات تعرض به بانوی سفیر ایران در دانمارک

خبرنگاران : وزیر امور خارجه کشورمان در پی ورود غیر قانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت ایران در دانمارک، در گفت وگو با سفیر ایران این موضوع را آنالیز کرد.

15 مهر 1401

برنامه مناظره محور شیوه تعطیل شد؟

حسین شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما درباره توقف پخش برنامه شیوه در توییتر خود شرح داد.

13 مهر 1401

ایران و روسیه خواستار حفظ تمامیت ارضی کشور ما هستند

هراند باگراتیان، نخست وزیر سابق ارمنستان گفت ایران و روسیه خواستار حفظ تمامیت و موجودیت ارمنستان هستند.

31 شهریور 1401

سیارکی به نام یک ایرانی در کیهان؛ چرا تفرشی انتخاب شد؟

بابک امین تفرشی، عکاس، روزنامه نگار و ستاره شناس ایرانی است. اخیرا اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) سیارکی را با الهام از نام خانوادگی او، تفرشی نام گذاری نموده است. یورونیوز به همین بهانه راجع به این نام گذاری و فعالیت های این ستاره شناس آماتور ایرانی با...

24 شهریور 1401

توسعه بندر چابهار فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم ایران، هند و منطقه است

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری ها در این بندر مهم تاکید نمود.

31 مرداد 1401

اورواچ 2 پیشرفت های بازیکنان را بین پلتفرم ها حفظ می نماید

شرکت بلیزارد (Blizzard) اعلام نمود که بازی اورواچ 2 از کراس پراگرشن پشتیبانی خواهد نمود. به این معنا که شما با استفاده از یک اکانت می توانید در پلتفرم های مختلف بازی نموده و اگر در یکی پیشرفت کردید، از همانجا در پلتفرم دیگر ادامه دهید. همه دستاوردهای شما در...

28 مرداد 1401

10 درصد سهم قرعه کشی خودرو به کام دارندگان خودرو های فرسوده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 10 درصد از خودرو های قابل عرضه در قرعه کشی به دارندگان خودرو های فرسوده اطلاع داد.

25 مرداد 1401

امیرعبداللهیان: اگر آمریکا انعطاف لازم را داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر طرف آمریکایی در مذاکرات احتمالی پیشرو واقع بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

13 مرداد 1401

وزیر دادگستری دستور داد، همه قیمت ها به قبل بازگردد

تسنیم نوشت: وزیر دادگستری گفت: قیمت کالا ها در تاریخ 31 اردیبهشت؛ مبنای قیمت گذاری است و همه قیمت ها باید به قیمت های آن موقع برگردد.

31 تیر 1401

کشف کشتی 340 ساله یکی از جنجالی ترین پادشاهان انگلستان

باستان شناسی دریایی در روز های اخیر شاهد اخبار هیجان انگیزی بوده است. پس از کشف یک گنجینه بزرگ غرق شده در اقیانوس اطلس، حالا باستان شناسان می گویند که کشتی سلطنتی 340 ساله حامل یکی از جنجالی ترین پادشاهان انگلستان، یعنی جیمز دوم (حکومت 1685-1688 میلادی) را...

27 تیر 1401

نظام مراقبت عفونت های بیمارستانی3

1. پزشک کنترل عفونت که رئیس تیم می باشد از بین پزشکان شاغل در بیمارستان طبق ساختار مصوب از طریق رئیس بیمارستان انتخاب می شود که به همراه پرستار کنترل عفونت مسئولیت های محوله را انجام می دهند پرستار کنترل عفونت بطور تمام وقت انجام وظیفه می نمایند ؛...

25 تیر 1401

ارسباران؛ تبلور زیبایی طبیعت و شکوه تاریخ

ارسباران با وسعت 80654 هکتار در شمال شرق استان آذربایجان شرقی، جنوب رودخانه مرزی ارس و در 60 کیلومتری شمال شهرستان اهر و غرب شهرستان کلیبر در مرز جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان واقع است.

22 تیر 1401

مسائل کسب کار با موضوع توسعه زیر ساخت رفع شود

رئیس اتاق سمنان گفت: بسیاری از تعاملات اقتصادی با همکاری دولت و بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی صورت می پذیرد، در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اصلاحات قانون، مصوبات هیات دولت و دیگر الزمات مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرد.

16 تیر 1401

یارانه ها از کی تغییر می نماید؟

خبرنگاران- با واریز یارانه نقدی در هفته آینده، دولت تنها باید تا خاتمه سال هر دو یارانه را در یک نوبت تکرار کند. پس از آن باید منتظر تصمیم دولت برای تغییر یارانه ها در سال آینده بود.

14 تیر 1401
تعداد: (281)