125 هکتار اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن شناسایی شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: بیش از 125 هکتار از اراضی دستگاه های دولتی در استان برای ساخت مسکن شناسایی شده است.

125 هکتار اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن شناسایی شد

ایوب اسداللهی گفت: در حال حاضر از 120 هزار متقاضی، 89 هزار نفر واجد شرایط بوده که 49 هزار نفر از آن ها پیروز به تشکیل پرونده شده اند.

او گفت: پروژه نهضت ملی مسکن در استان بعد از سیاست گذاری دولت تازه و پس از مصوبه مجلس برای احداث 4 میلیون مسکن، در دستور کار نهاده شده است.

اسداللهی گفت: برای اجرای این طرح باید بدانیم صرفا راه و شهرسازی متولی این طرح نبوده بلکه یکی از دستگاه های متولی ساخت مسکن است که در قانون نیز بر این مسئله تاکید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: تمام دستگاه ها موظف هستند برای اجرا و تحقق طرح نهضت ملی مسکن اراضی خود را در اختیار این طرح قرار دهند، ما نیز مانند سایر استان ها از دستگاه ها خواستیم اراضی خود را به ما معرفی نمایند که متاسفانه بعضی این کار را انجام نداده و یا گفتند که ما زمین خاصی برای این طرح نداریم از این رو خود ما فهرست اراضی دستگاه ها را آماده نموده و پس از اعلام، در حال آنالیز و ارزیابی آن ها جهت استفاده هستیم.

او گفت: ضروری است بدانید اگر دستگاهی از معرفی زمین برای ساخت مسکن به راه و شهرسازی تخلف کند، ترک فعل این دستگاه بر اساس قانون پیگیری می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با این شرح که بیش از 125 هکتار از اراضی دستگاه ها دولتی در استان شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر از 120 هزار متقاضی، 89 نفر واجد شرایط بوده که 49 هزار نفر از آن ها پیروز به تشکیل پرونده شده اند بر همین اساس نیز برای این تعداد متقاضی مابه زمینی به مساحت 682 هکتار برای ساخت مسکن احتیاج داریم.

اسداللهی گفت: در شهر همدان تامین 96 هکتار زمین به صورت قطعی صورت گرفته است، ماه های گذشته نیز مسئله تامین 680 هکتار زمین در اراضی شیرین که سند تک برگ دولتی داشت در دستور کار نهاده شد که با پیشرفت کار بعضی افراد مراجعه نموده و اعلام کردند مالک زمین ها هستند.

او گفت: پس از این اتفاق موضوع را نموده و آنالیز متوجه شدیم در حال حاضر در بیش از 420 هکتار از این اراضی با معارض روبرو هستیم و از آنجایی که افراد مدعی همکاری لازم را نداشتند اجرای طرح در این بخش متوقف شد.

اسداللهی گفت: ما کار را رها ننموده و در حال یک کارگروه مکلف شده است اراضی مورد احتیاج برای ساخت مسکن را در همدان شناسایی کند تا بر اساس توافق، تهاتر و ... اراضی از مالکان خریداری شده و مسکن سازی شروع گردد.

وبلاگ ورزشی ها همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "125 هکتار اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "125 هکتار اراضی دستگاه های دولتی برای ساخت مسکن شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید