دستور وزیر ورزش برای حمایت از تیم های ملی هاکی، قدیمی: پولی برای اعزام تیم هاکی چمنی نداریم

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، رئیس فدراسیون هاکی با اشاره به مسائل اقتصادی گفت: پولی برای اعزام تیم ملی به مسابقات کسب سهمیه بازی های آسیایی نداریم.

دستور وزیر ورزش برای حمایت از تیم های ملی هاکی، قدیمی: پولی برای اعزام تیم هاکی چمنی نداریم

بهرام قدیمی درباره بازدید وزیر ورزش از فدراسیون هاکی به خبرنگار ورزشی وبلاگ ورزشی ها گفت: به وزیر ورزش گفتیم از لحاظ سرمایه مالی در مضیقه هستیم و با توجه به برنامه هایی که اجرا کردیم نیازمند حمایت هستیم.

وی با بیان اینکه هاکی چمنی بانوان که رشته المپیکی است را بعد از توقف طولانی راه اندازی کردیم و اردوهای هاکی سالنی بانوان نیز در حال برگزاری است. گفت: از وزیر درخواست کردیم که زیرساخت های رشته هاکی چمنی را آماده نموده و توجه بیشتری به این رشته داشته باشیم. مربی پاکستانی که در تیم های ملی ما است می گفت ورزشکاران شما از هوش بالایی برخوردارند. سلیم خالد 10 روزی است که به ایران آمده و به تیم ملی بانوان هم مشاوره می دهد.

رئیس فدراسیون هاکی به برگزاری اردوهای تیم ملی اشاره نمود و گفت: تیم ملی هاکی سالنی بانوان هفت دوره اردو داشته و آخرین اردو هم در نقده بود و امیدواریم برای اولین بار تیم ملی بانوان را روی سکو ببینیم.

قدیمی هزینه ساخت زمین هاکی چمن را بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: برای ساخت زمین هاکی چمن در مجموعه ورزشی از بودجه جاری فدراسیون هزینه می گردد در حالی که نباید از بودجه جاری هزینه گردد. با وجود برنامه های متنوع از بودجه جاری برای ساخت و ساز استفاده می کنیم و این درحالی است که پول دیگری برای هزینه در سایر بخش ها و تجهیزات ورزشی نداریم. یاری های مردمی داریم اما هزینه ها خیلی بالاست و آقای وزیر دستور دادند که به فدراسیون هاکی یاری گردد.

وی گفت: از دستور وزیر ورزش مبنی بر یاری به این رشته اطلاع داد و یادآور شد: آقای سجادی برای ساخت زمین چمن بین المللی استاندارد در مجموعه ورزشی آزادی که برای اولین بار اتفاق می افتد دستور دادند که یاری گردد چون برنامه های گسترده ای داریم.

رئیس فدراسیون هاکی توضیح داد: تیم ملی در ترکیه دو اردو و در ایران چهار اردو برای شرکت در مسابقات آسیایی و انتخابی رقابت های جهانی برگزار نموده است و از دوشنبه هم مرحله تازه اردوی آمادگی شان شروع شده است. بانوان برای مسابقات آسیایی اردو برگزار نموده است.

قدیمی ضمن اشاره به هزینه بالای برگزاری اردوهای تیم های ملی گفت: تیم های ملی آقایان و بانوان 17 مرحله اردو برگزار نموده اند و حدود دو و نیم میلیارد هزینه داشته است. از طرفی حدود یک و نیم میلیارد یاری های مردمی دریافت نموده ایم و با توجه به اینکه برای ساخت زمین چمن مجموعه آزادی از بودجه جاری فدراسیون هزینه می کنیم پولی برای اعزام تیم هاکی چمنی برای کسب سهمیه بازی های آسیایی نداریم. در اساسنامه تازه هم در هیئت رئیسه عضویت اشخاص حقیقی و حقوقی دیده نمی گردد و این موضوع به یاری های مردمی آسیب می رساند.

رئیس فدراسیون هاکی از لزوم توجه به تیم ملی هاکی چمنی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه بازی های آسیایی گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در بازی های آسیایی از دهم اسفندماه در اندونزی شروع می گردد. شش تیم انتخاب شده و چهار تیم دیگر باید در مسابقات انتخابی شرکت نمایند اما بودجه نداریم. اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش یاری نمایند به این مسابقات اعزام می شوند و سهمیه بازی های آسیایی را کسب می نمایند.

قدیمی از نگاه حمایتی وزیر ورزش به هاکی ساحلی اطلاع داد و اضافه نمود: وزیر ورزش درباره هاکی ساحلی را که سال جاری راه اندازی و مسابقاتش را هم برگزار کردیم دستور دادند زمین هایی را برای توسعه و توسعه این رشته در اختیار فدراسیون قرار دهند و اشاره نمودند اگر میزبانی مسابقات را هم برعهده بگیریم وزارت ورزش می تواند یاری کند.

رئیس فدراسیون هاکی در سرانجام به استعدادهای بالای این رشته اشاره نمود و گفت: اگر به این ورزش یاری نمایند و استعدادیابی گردد تا سه سال آینده بانوان در آسیا حرفی برای گفتن خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دستور وزیر ورزش برای حمایت از تیم های ملی هاکی، قدیمی: پولی برای اعزام تیم هاکی چمنی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور وزیر ورزش برای حمایت از تیم های ملی هاکی، قدیمی: پولی برای اعزام تیم هاکی چمنی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید