توسعه بندر چابهار فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم ایران، هند و منطقه است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری ها در این بندر مهم تاکید نمود.

توسعه بندر چابهار فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم ایران، هند و منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر عصر امروز(یکشنبه) در ملاقات ساراباناندا سونوال وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های هند با اشاره به برنامه ریزی ها و تکمیل زیرساخت های بندر چابهار، توضیح داد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می نماید.

معاون اول رییس جمهور توضیح داد: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

وی بعلاوه با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت های ایران و هند اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری ها و مبادلات تجاری و مالی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می نماید.

دکتر مخبر بعلاوه بر توسعه و ارتقا همکاری های دو کشور در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی تاکید نمود.

ساراباناندا سونوال وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های هند نیز در این ملاقات با ابراز علاقمندی درخصوص افزایش سرمایه گذاری ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و منظره جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین المللی و منطقه ای حمایت می کنیم و دولت هند عزمی جدی و پایدار برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیات هندی به ایران و تاکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، توضیح داد: به زودی گام های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می گردد و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و توسعه روابط فی مابین است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه های هند اعلام نمود: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده اند همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توسعه بندر چابهار فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم ایران، هند و منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بندر چابهار فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم ایران، هند و منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید