استیم با بیش از 27 میلیون کاربر هم زمان رکورد جدیدی ثبت کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، استیم با شکستن رکوردها غریبه نیست. به عنوان محبوب ترین پلتفرم بازی رایانه های شخصی موجود، افزایش قابل توجهی را در تعداد کاربران همزمان خود ثبت نموده است. این آمار پس از همه گیری بیماری و قرنطینه ای که در کشورها انجام شد، بیشتر شده است. در آوریل 2021 بیش از 26.9 میلیون کاربر همزمان از این سرویس استفاده کردند و طبق آمار نو حساب کاربری SteamDB در توییتر، به نظر می رسد که این پلتفرم دوباره رکوردها را شکسته و به بیش از 27 میلیون کاربر همزمان دست پیدا نموده است. این یک نقطه عطف قابل توجه برای استیم است که در سال گذشته با ادامه افزایش شیوع ویروس کرونا، 6 بار رکورد خود را شکسته است.

استیم با بیش از 27 میلیون کاربر هم زمان رکورد جدیدی ثبت کرد

در حال حاضر بیشترین تعداد کاربران همزمان به تعداد دقیق 27٬384٬959 کاربر می رسد که فروش پاییزه این پلتفرم یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. هزاران بازی تخفیف خورده اند و با توجه به مصادف شدن آن با تعطیلات رسمی ایالات متحده در روز شکرگزاری، ثبت یک رکورد تازه منطقی است. شایان ذکر است که در این دوره بازی هایی نظیر Ys 9: Monstrum Nox، دث لوپ و ریمستر دارک سولز به ترتیب 20، 50 و 50 درصد تخفیف خوردند. این تخفیف ها زمان خوبی را برای تجربه این بازی ها مهیا نموده اند.

فروش پاییزی استیم در حال حاضر قرار است در 1 دسامبر (10 آذر 1400) به سرانجام برسد، اما فروش زمستانی ماه آینده برگزار خواهد شد و قطعا شاهد تخفیف در قیمت بازی هایی خواهیم بود. از طرفی با توجه به دوره طولانی تر تعطیلات، در کنار سودآوری که معمولا تخفیف ها برای بازی ها به همراه دارند، استیم می تواند بار دیگر رکورد کاربران همزمان را بشکند.

کمپانی والو فهرست محبوب ترین بازی ها را از حیث تعداد بازیکن همزمان به طور رسمی منتشر نموده است. در زمان انتشار این خبر، بازی تیراندازی و اول شخص محبوب Counter-Strike: Global Offensive با 849 هزار بازیکن همزمان، در صدر جدول نهاده شد. در این میان بازی دوتا 2، با 663 هزار بازیکن همزمان جایگاه دوم را با نام خود اشغال نموده است. بازی بتل رویال پابجی با 241 هزار بازیکن در جایگاه سوم و بازی های ایپکس لجندز از استودیوی ریسپاون و New World از کمپانی آمازون فهرست 5 بازی برتر را تکمیل می نمایند.

والو در امسال اتفاقات فوق العاده ای را از شکستن رکورد آمار بازیکنان همزمان گرفته تا عرضه اولین کنسولشان با نام استیم دک تجربه نموده است. Steam Deck توانسته با ارائه قابلیت های هیجان انگیز، نظر بسیاری از هواداران را جلب کند. این دستگاه برای عرضه در دسامبر 2021 برنامه ریزی شده بود، اما طبق گفته سازندگان به علت کمبود قطعات، در فوریه 2022 میلادی به دست هواداران خواهد رسید.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "استیم با بیش از 27 میلیون کاربر هم زمان رکورد جدیدی ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیم با بیش از 27 میلیون کاربر هم زمان رکورد جدیدی ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید