الهام علی اف از ایران قدردانی کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، ایرنا نوشت: رییس جمهوری آذربایجان روز آدینه درر مصاحبه با شبکه تلویزیونی A Haber ترکیه گفت: ایران و گرجستان مسیرهای هوایی و زمینی خود را برای حمل سلاح به ارمنستان بسته اند؛ بنابراین می خواهم از دولت ایران و گرجستان در این ارتباط تشکر کنم.

الهام علی اف از ایران قدردانی کرد

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان اضافه نمود: ایران و گرجستان حریم هوایی و خاک خود را برای حمل و نقل سلاح به ارمنستان بستند.

وی گفت : طبق اطلاعاتی که در دست داریم ، امروز سلاح های قاچاق با هواپیماهای غیر نظامی و باری به وسیله حرریم هوایی گرجستان منتقل شده است .

رییس جمهوری آذربایجان گفت: تنی چند از ارامنه پولدار مقیم روسیه اخیرا یک فروند هواپیما به بهای 30 الی 40 میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه را برای جنگیدن علیه اذربایجان به قره باغ اعزام می نمایند.

علی اف اضافه نمود: دریافت این هواپیما ایل - 76 به ارمنستان امکان داد تا سلاح و مهمات از جمله سلاح های کورنت و کنکورس (سلاح های ضد ماشین های زره پوش) و موشک ایگلا را به صورت قاچاق به این کشور منتقل کند.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که طبق اطلاعات رسیده از روسیه موشک های دیگر به دست آورده شده به وسیله روشهای قاچاق به ارمنستان منتقل می گردد ، گفت : در این ارتباط از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا این موضوع را آنالیز و از آن جلوگیری نمایند چرا که این اقدام جنایت بین المللی به شمار می رود و انتقال این سلاح های قاچاق به ارمنستان قابل قبول نمی باشد.

علی اف گفت: نهادهای رسمی روسیه به ما بیان کردند که از این کشور اسلحه به ارمنستان ارسال نمی گردد و لذا بر این باوریم که محافل کاری ارمنی تبار روسیه سلاح و مهمات را از بعضی کارخانه های نظامی به صورت غیر قانونی دریافت و به ارمنستان منتقل می نمایند که بازرسی های در این زمینه ادامه دارد.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "الهام علی اف از ایران قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام علی اف از ایران قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید