عراقچی از مناطق مرزی استان اردبیل بازدید کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه شنبه وارد فرودگاه پارس آباد مغان شد و از مناطق مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان در شهرستان اصلاندوز مغان بازدید کرد.

عراقچی از مناطق مرزی استان اردبیل بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ورزشی ها، عراقچی هدف سفر خود به منطقه را بازدید از مناطق مرزی اصلاندوز و خداآفرین که در نزدیکی مناطق مورد مناقشه نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع هستند، ذکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی رودخانه مرزی ارس ابنیه آبی و برقی مهمی دارد و در جریان این سفر موقعیت مرز و ابنیه مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی بیان نمود: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت مناطق مرزی، سدها و ابنیه مرزی بسیار مهم و خط قرمز بوده و نباید در جریان مناقشه دو همسایه شمالی آسیبی به آنها وارد گردد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: در جریان سفر به مناطق مرزی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی در این زمینه مذاکره و بحث و گفتگو خواهد شد.

عراقچی در این سفر از سد میل مغان در اصلاندوز بازدید کرد و برای بازدید از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی در شهرستان خداآفرین راهی استان آذربایجان شرقی شد.

درگیری های نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهرماه گذشته شروع شده است و همچنان در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و مناطق اشغالی اطرف آن ادامه دارد. باکو و ایروان یک بار در تاریخ 18 مهرماه با وساطت مسکو و بار دیگر با وساطت فرانسه، روسیه و آمریکا در تاریخ 27 مهر به آتش بس بشردوستانه رضایت داده بودند که دقایقی پس از برقراری این آتش بس ها نیز به سرعت دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم کردند.

از شروع جنگ قره باغ تا به امروز تعدادی راکت خمپاره طرفین به خاک کشورمان برخورد نموده و سبب سلب آرامش ساکنان مناطق مرزی ایران در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "عراقچی از مناطق مرزی استان اردبیل بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی از مناطق مرزی استان اردبیل بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید