امید ناییج: بعد از 10 سال بازنشستگی گفتند، تست بده!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، نام امید ناییج ملی پوش سابق وزنه برداری ایران درحالی جزو لیست آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ(وادا) واقع شده است که این وزنه بردار بیش از 10 سال است که از دنیای قهرمانی خداحافظی نموده است!

امید ناییج: بعد از 10 سال بازنشستگی گفتند، تست بده!

مطمئنم از داخل به ماموران وادا گرا می دهند

رضاعباسپور - امید ناییج ملی پوش مازندرانی دسته 94 کیلوگرم سابق تیم ملی، تقریبا 10 سالی می گردد که چهارگوشه تخته وزنه برداری را بوسیده و کفش هایش را به نشانه خداحافظی با دنیای قهرمانی کنج دیوار اتاقش آویخته است. اما روز گذشته در اتفاقی عجیب و باور نکردنی گویا محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری با او تماس می گیرد و از او می خواهد تا برای نمونه گیری دوپینگ سریعا به تهران بیاید چون نام او در لیست ماموران وادا واقع شده است و آنها می خواهند تا از ناییج تست دوپینگ بگیرند! با این مقدمه عجیب گفت و گویی با ملی پوش سابق تیم ملی در همین خصوص داشتیم که در ادامه حرف هایش را می خوانیم.

* گویا حضور ماموران وادا برای شما هم که سال ها است از دنیای وزنه برداری دور هستید، مشکلاتی را ایجاد نموده است.

بله. دقیقا همینطور است. حقیقتش این است که حضور ماموران وادا برای من هم اتفاق عجیبی را ایجاد کرد که هنوز هم از وقتی این موضوع را شنیدم برایم نه قابل هضم است و نه اصلا می توانم باورش کنم. ولی حقیقتی است که رخ داده است.

*پس حتما این موضوع باید ماجرای مهمی باشد که این همه شما را بهم ریخته است؟

اصل داستان این است که دقیقا روزی که ماموران کنترل دوپینگ وادا در اردوی تیم ملی وزنه برداری حاضر شدند تا طبق لیستی که در دست دارند از بچه های ملی پوش تست دوپینگ بگیرند، گفته شد که نام من هم در این لیست عجیب وجود دارد.

*مگر می گردد اسم وزنه برداری که سالها است با دنیای قهرمانی خداحافظی نموده هم در لیست ماموران کنترل دوپینگ وادا باشد؟

من هم از همین موضوع متعجب شدم! اصلا وقتی این مسئله را از زبان دبیر فدراسیون شنیدم، شوکه شدم و مغزم کاملا هنگ نموده بود. نمی دانستم خوابم یا بیدارم! واقعا این داستان حقیقت دارد یا بیرانوند دارد با من شوخی می نماید؟! ولی بعد که تاکید و اصرار دبیر فدراسون را در این خصوص دیدم باورم شد که این موضوع حقیقت دارد.

* دبیر فدراسیون وزنه برداری در تماس تلفنی چه چیزی به شما گفت؟

-من و محسن بیرانوند از قدیم و بواسطه حضورمان در اردوهای مختلف تیم ملی باهم رفیق هستیم. رفاقت ما حتی بعد از سرانجام دوره قهرمانی هم ادامه دارد. به همین دلیل وقتی که او با من تماس گرفت فکر می کردم برای احوالپرسی است، یا اینکه موضوعی است مربوط به وزنه برداری. بیرانوند به من گفت موضوعی را می خواهم بگویم که قطعا ممکن است شوکه شوی! حقیقت این است که ماموران وادا آمده اند تا از بعضی از ملی پوشان تست دوپینگ بگیرند که نام تو هم در لیست آنها برای نمونه گیری دوپینگ وجود دارد! شاید باورتان نگردد ولی وقتی این جمله را از زبان بیرانوند شنیدم، حالم بد شد و حتی تا مدتی فکر می کرم که دارم خواب می بینم. بعد از چند لحظه ای که به خودم آمدم بیرانوند هنوز مشغول شرح دادن در این مورد بود که من صحبتش را قطع کردم و به او گفتم، اصلا مگر می گردد بعد از 10 سال دوری من از دنیای قهرمانی و خداحافظی رسمی ام با تیم ملی وادا بخواهد از من تست دوپینگ بگیرد؟! من مدت ها است که بازنشستگی ام را به فدراسیون داخلی و بین المللی اعلام نموده ام و قطعا اشتباهی در این مورد انجام شده است. اما بازهم بیرانوند روی حرفش بود که هیچ اشتباهی نیست و اینها (وادا) بواسطه اینکه اسم شما هم در لیستشان وجود دارد دنبالت هستند. چاره ای نیست و شما یا باید بیایی تهران و یا اینکه آدرس محل سکونتت را بدهی تا آنها در محل اسکانت حاضر شده و انجا از شما تست دوپینگ بگیرند.

* مگر شما بعد از سرانجام دوره قهرمانی رسما و مکتوب بازنشستگی ات را به فدراسیون ملی و بین المللی اعلام ننموده بودی؟

مگر می گردد که من با این همه سابقه و تجربه در وزنه برداری متوجه این موضوع مهم نباشم که بعد از سرانجام قهرمانی اگر می خواهم ازحوضچه جهانی کنترل دوپینگ خارج شوم، باید مکتوب بازنشستگی ام را هم به فدراسیون ملی و هم به فدراسیون جهانی اعلام کنم؟ من طبق قانون این کار را کردم و بازنشستگی ام را هم با ایمیل برای فدراسیون جهانی ارسال کردم.

*پس چرا الان اسم شما به عنوان وزنه بردار فعال در لیست وادا وجود دارد؟

تعجب و سوال من هم از مسئولان فدراسیون وزنه برداری همین است. چون دقیقا یادم است وقتی مدت محرومیتم تمام شد و نامم در لیست وزنه برداران فعال فدراسیون جهانی نهاده شد، مسئول روابط بین الملل فدراسیون وزنه برداری با من تماس گرفت و ضمن تبریک این موضوع به نقل از علی مرادی رییس فدراسیون وقت به من گفت؛ آقای مرادی تاکید دارد که اگر شما تمایل دارید همچنان فعال باشید (مربی و پزشک) خود را به ما معرفی کنید. من همانجا صراحتا به مسئول روابط بین الملل فدراسیون گفتم که من 10 سال است تمرین ندارم و با دنیای قهرمانی خداحافظی نموده ام. الان هم فقظ در بخش مربی گری فعالیت دارم. بنابراین حتما باید من را بازنشسته اعلام کنید. بعد از آن هم من مکتوب درخواستم را به روابط بین الملل ارسال کردم تا نامم از لیست ورزشکاران فعال خارج گردد. اما حالا می بینم نه تنها اسمم را از لیست ملی پوشان فعال خارج ننموده اند بلکه با این شرایط گویا دنبال پیچیدن نسخه ما هم بوده اند.

*حالا با این شرایط تکلیف شما چه می گردد؟

من برای تست دوپینگ دادن مسئله ای ندارم، کما اینکه به بیرانوند هم اعلام کردم وادا اگر می خواهد از من تست بگیرد بیایند مازندران و در محل سکونتم در خدمتشان هستم. البته باور کنید که این داستان بودار است. سال 2006 هم همینطوری نسخه بچه های مظلوم وزنه برداری را در اردوی تیم ملی پیچیدند. مطمئن باشید این ماجرا از همین جا به ماموران وادا گرا داده می گردد. وگرنه آنها مگر این همه در مسابقات خارجی و اردوهای داخلی در همین چندماه اخیر از بچه ها تست نگرفتند؟ این ماجرا بودار است اما امیدوارم برای وزنه برداری ایران درنهایت ختم بخیر گردد.

4، 1

منبع: ایران ورزشی

به "امید ناییج: بعد از 10 سال بازنشستگی گفتند، تست بده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید ناییج: بعد از 10 سال بازنشستگی گفتند، تست بده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید