اگر بناهای تاریخی بلند مرتبه سازی می شدند! ، نگاه متفاوت هنری به تاریخ معماری ایران را ببینید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معمار هنرمندی با بیانی خاص سراغ بناهای تاریخی ایران رفته و آنها را بلند مرتبه سازی نموده است.

اگر بناهای تاریخی بلند مرتبه سازی می شدند! ، نگاه متفاوت هنری به تاریخ معماری ایران را ببینید

وبلاگ ورزشی ها: محمدحسن فروزان فر معماری است که نگاه متفاوتی به بناها و بافت های تاریخی ایران نموده است. عکس هایی که او ساخته روایتی است از بناهای تاریخی ایران اگر که امکان بلندمرتبه سازی داشتند.

در شرحات این کارها آمده است که بناهای معماری ایران معمولاً به دلیل عدم وجود فناوری امروزی، تناسب جمعیت و زمین های در دسترس و… در طبقات کم ساخته شده اند. کاخ ها، مساجد و ساختمان های عمومی در یک یا دو طبقه ساخته شده اند. بنابراین در معماری ایران به ندرت برج و بنایی مرتفع یافته ایم. در این پروژه سعی شده است با استفاده از تکنیک فتومونتاژ، بعضی لندمارک های ایرانی مثل مساجد، کاخ ها، کوشک ها و سایر عمارت های مهم در قالب ساختمان های بلندمرتبه تصویر شوند.

همچنین در شرح درباره عکس ها از بافت ها و روستاها نیز آمده است که معماری روستاهای ایران با توجه به محدودیت تکنولوژی، محدودیت های مالی و نیز نیروی متخصص، همیشه یک گسترش افقی و همسان با اقتضائات طبیعی و اقلیمی منطقه مربوطه را پیش گرفته است. در طول زمان گسترشی ارگانیک و طبیعی یک الگوی منحصربفرد از این بافت ها ایجاد نموده است که برای همگان آشناست. در این پروژه بر خلاف وضعیت موجود، آسمان خراش های مدرن با بافت متراکم و ارگانیک روستاها ترکیب شده تا وضعیت متضاد آن را تصویر کند. به نوعی این تصاویر دستکاری شده، امکان امر محال را به رخ می کشد.

نتیجه این نگاه متفاوت را ادامه ببینید:

منبع: چمدان

به "اگر بناهای تاریخی بلند مرتبه سازی می شدند! ، نگاه متفاوت هنری به تاریخ معماری ایران را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر بناهای تاریخی بلند مرتبه سازی می شدند! ، نگاه متفاوت هنری به تاریخ معماری ایران را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید