ترانزیت 106 هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه گفت: از ابتدای سال تا خاتمه آبان 106 هزار دستگاه خودرو از این شهرستان به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

ترانزیت 106 هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه

به گزارش وبلاگ ورزشی ها آنلاین به نقل از وبلاگ ورزشی ها، قاسم عسکری نسب، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه، استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا انتها آبان 106 هزار دستگاه خودرو از این شهرستان به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

عسکری نسب اضافه نمود: بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشورهای آسیای میانه محسوب می گردد و توانسته صندلی نخست این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

او گفت: به خدمت دریافت توان فنی 22 شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره گیری از موقعیت راهبردی و ایجاد زیر ساخت ها و رو ساخت های لازم در این بندرلنگه، بستری مناسب را فراهم نموده تا به ازای هر سرمایه گذاری، بیش از 20 تا 25 خانوار از سفره ترانزیت بهره مند شوند.

مدیراداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه با اشاره به جابجایی 106 هزار و 579 دستگاه خودروی ترانزیتی طی هشت ماه نخست امسال، از رشد 3 درصدی این بخش از فعالیت های بندری اطلاع داد.

عسکری نسب با اشاره به این که هر دستگاه خودرو ترانزیتی 230 دلار برای اقتصاد ایران ارزآوری به دنبال دارد، اضافه نمود: بندرلنگه دارای نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و به لحاظ ترانزیت خارجی خودرو نیز یکی از بنادر مهم کشور است و این صندلی راهبردی می تواند زمینه ساز رونق ترانزیت سایر کالاها از جمله مواد غذایی نیز گردد.

او تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای ترانزیتی، ارائه خدمات 24 ساعته کلیه عملیات های دریایی و بندری، افزایش پسکرانه های مورد استفاده در این عملیات، کاهش تشریفات اداری و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان عوامل اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر بیان کرد.

مدیراداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه گفت: بهره گیری این بندر از نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد باعث شده تا به منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذی نفعان بندری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و تجهیزات بندری، انبارها، تمامی زیربناها و زیر ساخت ها و روساخت های موجود، استفاده حداکثری صورت گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترانزیت 106 هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانزیت 106 هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید