تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها علیه ایران را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی ها، بورل در این گفتگوی تلفنی گفت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما بعنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و 1+4 مایلیم بگوییم که گفتگوها در جهت پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی واقع شده است.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر از کوشش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

وی اضافه کرد: اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق اضافه کرد: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر مالی است.

دکتر امیر عبداللهیان تاکید نمود: دکتر باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیئت ها در وین می مانند. هیات کشورمان با جدیت به کوشش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز به جامانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید