خبرنگاران اصرار سئول از دولت بایدن برای بازگشت به تبادل نظر با پیونگ یانگ

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تهران- خبرنگاران- کره جنوبی از دولت بایدن می خواهد تا مانند دولت ترامپ در خصوص سلاح های هسته ای وارد تبادل نظر با کره شمالی گردد.

خبرنگاران اصرار سئول از دولت بایدن برای بازگشت به تبادل نظر با پیونگ یانگ

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که رییس جمهوری آمریکا ضروری است مستقیماً با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد مذاکره گردد و تبادل نظرهای هسته ای را با مقامات سطح پایین از سر نگیرد.

مون در ادامه اضافه نمود: مهمترین نقطه آغاز برای هر دو دولت داشتن اراده برای تبادل نظر و نشستن رو در رو در یک تاریخ زودهنگام است.

وی گفت: امیدوارم که بایدن به عنوان یک رییس جمهور تاریخی که به پیشرفت اساسی و غیرقابل برگشت برای خلع سلاح هسته ای کامل و صلح در شبه جزیره کره دست یافته است، مطرح گردد.

پیش از این رییس جمهوری کره جنوبی با اقدامات خود زمینه نشست دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی در سال 2018 در سنگاپور را فراهم کرد، که امیدها برای ترغیب پیونگ یانگ به منظور کنارگذاشتن سلاح هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک خود را تقویت کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده، سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

ترامپ اعلام نموده بود چنانچه کره شمالی با خلع سلاح موافقت کند، آمریکا اقدامات تحریمی علیه آن کشور را لغو خواهد نمود؛ این گفت وگوها و کوشش ها اما نتیجه عملی به دنبال نداشت.

سخنان رییس جمهوری کره جنوبی در حالی مطرح می گردد که جو بایدن در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان رییس جمهوری آمریکا گفت که وی مانند باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا کره شمالی را مهمترین مسئله سیاست خارجی خود می داند.

بایدن در پاسخ به سوالی در خصوص کره شمالی گفت: زمانیکه چهارسال پیش مقام خود به عنوان معاون اوباما ترک می کردم، او اوضاع کره شمالی را مهمترین مسئله در خارج از کشور می دانست.

بایدن در ادامه اضافه نمود که من هم اکنون همان موقعیتی را دارم که رئیس جمهور باراک اوباما بیش از چهار سال پیش داشت.

رییس جمهوری آمریکا همچنین به آزمایشات موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: پاسخ هایی وجود خواهد داشت، اگر آنها تصمیم بگیرند که (برنامه موشکی خود را) تشدید نمایند، ما بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

بایدن در ادامه اعلام نمود که کره شمالی با اقدامات خود قطعنامه 1718 سازمان ملل را که مانع از پرتاب موشک های بالستیک یا انجام آزمایش های هسته ای می گردد را نقض کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اصرار سئول از دولت بایدن برای بازگشت به تبادل نظر با پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصرار سئول از دولت بایدن برای بازگشت به تبادل نظر با پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید