داورزنی: به فدراسیون فوتبال و والیبال نمی روم، چالشی با کمیته نداریم؛ انتخاب دبیرکل با صالحی امیری است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیچ چالشی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود ندارد و ما یکی از تعاملی ترین دوران ورزش را سپری می کنیم.

داورزنی: به فدراسیون فوتبال و والیبال نمی روم، چالشی با کمیته نداریم؛ انتخاب دبیرکل با صالحی امیری است

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ ورزشی ها، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خاتمه مجمع فدراسیون ووشو در جمع وبلاگ ورزشی ها گفت: راستا فدراسیون ووشو در سال های گذشته، راستای صددرصد پیروز بوده است.

وی اضافه نمود: این ورزش در سال های اخیر پیروزیت های زیادی در مسابقات دنیای و آسیایی کسب نموده است. با توجه به انتظار مردم حفظ نتایج کار بسیار سختی است. در واقع مردم این انتظار را دارند که صندلی کنونی ووشوی ایران حفظ گردد.

داورزنی ادامه داد: ووشو 12 سال قبل در رده هشتم و نهم دنیا بود اما امروز به عنوان قهرمان دنیا مطرح است که این فاصله یک کوشش شبانه روزی بوده است. امروز هم مجمع به استمرار این پیروزیت رأی داد و اعضا 100 درصد به فدراسیون کنونی رای دادند. در واقع این رای داده شد تا پیروزیت ها ووشو تداوم داشته باشد.من به تک تک اعضای مجمع خسته نباشید می گویم و آرزوی توفیقات بیشتری برای علی نژاد در فدراسیون دارم.

وی در واکنش به این سوال که این رشته المپیکی نیست و به همین دلیل توجه زیادی به آن نمی گردد گفت: فکر می کنم باید کمی بیشتر در این باره دقت کنید، چون ووشو تنها رشته رزمی است که در مجموعه ورزشی آزادی آموزشگاه اختصاصی دارد. وزارت ورزش در سال های گذشته همواره در کنار این رشته بوده و حمایت نموده است. البته فدراسیون هم پیگیر کارهای مربوطه بوده است. به هر حال بدون حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش، بخشی از این پیروزیت ها به دست نمی آمد. ان شاالله که شاهد حضور این رشته در المپیک باشیم، اما این موضوع چیزی از ارزش ها و پیروزیت های این رشته کم نمی کند.

داورزنی توضیح داد: مطمئناً این راستا پیروزیت ادامه خواهد داشت و ما یاری می کنیم تا این رشته مسئله ای نداشته باشد. باید در هر رشته مدیریت منابع صورت بگیرد، البته ما به رشته های پیروز یاری بیشتری می کنیم تا صندلی خود را حفظ و ارتقا بدهند. همچنین از برنامه های ووشو 100 درصد حمایت می کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون جودو که تأیید صلاحیت نشده است و دلیل آن نیز نقص مدارک بوده، گفت: در آیین نامه بندی در خصوص تطبیق مدارک وجود دارد که این کار انجام می گردد. برای ما فرقی نمی کند که این شرایط برای چه کسی به وجود بیاید. این فرد که شما می گویید بعد از اینکه در مرحله اول رد صلاحیت شد، مدارکش را ارائه کرد. به هر حال اگر اعتراضی به موضوع وجود داشته باشد باید به کمیته مربوطه ارائه گردد. شما هم می توانید این موضوع را از مسئولان مجامع پیگیری کنید.

داورزنی در خصوص ارسال ایمیل به فدراسیون دنیای جودو برای حضور یک ناظر در انتخابات فدراسیون ایران، اضافه نمود: درخشان این موضوع را پیگیری کرد و کنسل شد. من ندیدم که فدراسیون ایمیل را فرستاده باشد و بعید می دانم کسی از ایران ایمیل زده باشد.

معاون وزیر ورزش درباره خداحافظی امیررضا خادم از وزارت ورزش عنوان نمود: وی روز گذشته خداحافظی کرد و به وزارت رفاه رفت. من هم برای خادم آرزوی پیروزیت دارم.

وی درباره برگزاری مسابقات هندبال پس از عید نوروز و در واکنش به موضوع عدم حضور رئیس در این فدراسیون و برگزاری انتخاباتش گفت: برنامه های فدراسیون در حال انجام است و یکی از دلایلی که می خواهیم زودتر وضعیت ریاست تعیین گردد این است که فدراسیون با ثبات بیشتری کارش ادامه بدهد.

داورزنی درباره اینکه گفته می گردد دو گزینه ریاست فدراسیون کاراته در صحبت با سرپرست فدراسیون خود را گزینه وزارت ورزش معرفی نموده اند و یکی از آنها نیز خواهرزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و پسر مدیرعامل بانک پاسارگاد است، گفت: من این موضوع را از شما می شنوم. اینکه گزینه ای مرتبط به وزارت ورزش مطرح می گردد درست نیست. بعضی گزینه ها کارمند وزارت ورزش و یا شرکت های وابسته هستند که مسئله ای برای ثبت نام ندارند اما گزینه ما نیستند. شما یک نمونه بیاورید که وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها گزینه ای داشته باشد تا این موضوع تعیین گردد.

وی درباره قول وزیر ورزش برای بزرگتر شدن آموزشگاه ووشو گفت: این موضوع را علی نژاد پیگیری خواهد نمود.البته این پیش بینی شده که شرکت توسعه زمینی را در کنار آموزشگاه ووشو به سایر رشته ها نیز برای تاسیس آموزشگاه بدهد.

داورزنی درباره بعضی از سرپرستان فدراسیون ها که قصد حضور در انتخابات فدراسیون های مربوطه را دارند، عنوان نمود: ما از ابتدا با تعدادی از سرپرست ها صحبت کردیم که فقط مسئولیت برگزاری مجامع را داشته باشند و تا آن موقع به کار خود ادامه بدهند و آنها نیز اعلام می کردند که در انتخابات شرکت نمی نمایند. در این میان از دو، سه نفر این تعهد را نگرفتیم که بنی تمیم در کشتی و داوری در والیبال و گواری در فدراسیون قایقرانی از جمله آنها بودند. حضور این افراد به لحاظ اساسنامه منعی ندارد اما شرایط عمومی را می سنجیم و این موضوع بستگی به نوع رشته تصمیم گیری می گردد. ضمن اینکه معلوم نیست بنی تمیم و داوری ثبت نام نمایند یا خیر. آنها منعی در این باره ندارند و ثبت نامشان بحث بعدی است. ضمن اینکه وزارت ورزش نیز تغییر موضع در این باره نداده است.

وی در خصوص انتخاب دبیرکل کمیته المپیک و اینکه گفته می گردد قرار بوده علی نژاد این پست را برعهده بگیرد اما نصرالله سجادی گزینه کمیته المپیک بوده و این موضوع باعث ایجاد چالش شده است، توضیح داد: هیچ چالشی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک وجود ندارد و ما یکی از تعاملی ترین دوران ورزش را سپری می کنیم. تصمیم گیری در خصوص دبیرکل با صالحی امیری است. البته تغییراتی در اساسنامه به وجود آمده که طبق آن، دبیر کل به هیئت اجرایی کمیته المپیک معرفی می گردد و آنها نیز فرد پیشنهادی را تائید می نمایند.

داورزنی در خاتمه در خصوص اینکه شنیده می گردد او قرار است به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال در مجمع آینده این فدراسیون معرفی گردد: این جوک سال است، من نه به فدراسیون فوتبال می روم و نه به والیبال.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "داورزنی: به فدراسیون فوتبال و والیبال نمی روم، چالشی با کمیته نداریم؛ انتخاب دبیرکل با صالحی امیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: به فدراسیون فوتبال و والیبال نمی روم، چالشی با کمیته نداریم؛ انتخاب دبیرکل با صالحی امیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید