رایزنی نمایندگان هسته ای کره جنوبی و آمریکا در خصوص کره شمالی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، نمایندگان ارشد هسته ای کره جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) در جاکارتا پیرامون کوشش های مشترک برای از سرگیری مصاحبه با کره شمالی مذاکره کردند. این مصاحبه پس از ابراز تمایل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای برقراری مجدد خطوط ارتباطی بین دو کره پس از تنش ها بر سر آزمایش های موشکی اخیر صورت پذیرفت.

رایزنی نمایندگان هسته ای کره جنوبی و آمریکا در خصوص کره شمالی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از یونهاپ، مذاکرات نو کیو -دوک، نماینده ارشد هسته ای سئول ، و سونگ کیم، همتای آمریکایی اش در حالی صورت گرفت که سئول و واشنگتن درحال آنالیز تدابیر موجود در خصوص یاری های بشردوستانه، اعتمادسازی و دیگر اقدامات جهت تشویق پیونگ یانگ به بازگشت به میز مذاکره هستند.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون درنشست مجلس گفت که مایل است خطوط ارتباطی فرامرزی را در اوایل اکتبر مجددا فعال کند، در عین حال، وی از دعوت های آمریکا برای مصاحبه به اسم حقه ای برای خصومت با کره شمالی یاد کرد.

دو طرف در این نشست، پیرامون سخنرانی رهبر کره شمالی، انگیزه هایی برای مصاحبه و اهداف کره شمالی در پشت قدرت نمایی اخیر خود از جمله شلیک آزمایشی موشک نو مافوق صوت روز سه شنبه، به گفتگو پرداختند.

آنها بعلاوه به احتمال زیاد در خصوص پیشنهاد اخیر مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی برای اعلام رسمی انتها جنگ کره که به گفته کیو دوک، موثرترین راه حل در میان اقدامات اعتمادسازی با کره شمالی بود، بحث کردند.

سئول و واشنگتن در زمینه اقدامات بشردوستانه برای یاری به افراد آسیب پذیر در کره شمالی، در بخش های بهداشت عمومی و آب شرب بحث کردند.

دو طرف مصاحبه، در آستانه مذاکرات این هفته بر پایبندی پایدار دولت های خود به روابط دیپلماتیک با کره شمالی تاکید کردند. نماینده سئول مقطع کنونی را نقطه مهمی برای از سرگیری کوشش های صلح خواند و سونگ کیم بیان نمود که فعالیت های موشکی کره شمالی عزم آمریکا برای مصاحبه را تغییر نداده است.

دیدار روز پنجشنبه در حالی انجام شد که از آخرین مذاکرات حضوری دوکشور در توکیو تقریباً دو هفته گذشته است. این دو بعلاوه ماه گذشته به نشانه قوت گرفتن سیاست همکاری مجدد با کره شمالی، در سئول و واشنگتن دیدار کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رایزنی نمایندگان هسته ای کره جنوبی و آمریکا در خصوص کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نمایندگان هسته ای کره جنوبی و آمریکا در خصوص کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید