سازه فضاکار و سازه فضایی و آنالیز انواع و کاربردها و کارخانه آسمان گستر

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سازه فضاکار یا سازه فضایی به سازه هایی گفته می گردد که دارای یک ساختار سه بعدی، سبک و شبیه خرپا است و مانند میله های کوچکی می باشد که به صورت دقیق بر اساس اندازه فشاری که باید تحمل نمایند ساخته شده اند و سازه فضایی یا سازه فضاکار به هم متصل می شوند تا به صورت اشکال مختلف هندسی بسیار زیبا و کاربردی در اماکن مختلف مانند نمایشگاه ها، پارک ها و منطقه ها تفریحی، پاساژهای تجاری بزرگ و … اجرا شوند.

سازه فضاکار و سازه فضایی و آنالیز انواع و کاربردها و کارخانه آسمان گستر

به گزارش وبلاگ ورزشی ها بنابر اعلام آسمان گستر، به هر قطعه از سازه فضاکار یک فریم گفته می گردد. کارخانه آسمان گستر این نوع سازه را به عنوان پوششی زیبا به خصوص برای زمین های بزرگ مورد استفاده قرار می دهد. استحکام این سازه ها به وسیله محاسبه بارهای خمشی وارد شده به سازه است که خود به دو قسمت بارهای کششی و فشاری در طول هر پایه یا فریم منتقل می گردد. برای استعلام قیمت سازه فضاکار و مشاهده نمونه کار از سایت کارخانه سازه فضایی آسمان گستر تماشا فرمایید.

انواع سازه فضاکار:

  • سازه فضاکار با فرم تخت
  • سازه فضاکار با فرم چلیک
  • سازه فضاکار با فرم گنبد
  • سازه فضاکار با فرم آزاد

سازه فضاکار با فرم تخت: در سازه ها هر گاه لایه رویین سقف سازه سطحی صاف و موازی داشته باشد به طوری که دو لایه بالایی و پائینی هر دو مسطح و در موازات سطح زمین قرار بگیرند، ما سازه فضاکار تخت داریم سازه فضایی تخت همان فرم تخت سازه های فضاکار می باشد.

سازه فضاکار با فرم چلیک: سازه فضاکار چلیک همان سازه فضاکار قوسی می باشد. این سازه به گونه ای طراحی می گردد که نمای بیرونی پس از اجرا، نمای بیرونی و داخلی سازه بصورت کمانی و دایره می باشد.

سازه فضاکار با فرم گنبد: یکی از زیباترین فرم های معماری سازه فضاکار، طرح گنبد سازه فضایی می باشد. شکل ظاهری گنبدها در دو نوع فرم گنبدی و بیضوی موجود می باشد که هر کدام در زمان طراحی و هنگام بافت و نصب سازه گنبدی تنوع گسترده ای دارا می باشد.

سازه فضاکار با فرم آزاد : در آنالیز که میان نمونه های اجرا شده از فرم های آزاد سازه های فضایی به عمل آمد، به نظر می رسد که علاقه معماران در این نمونه ها آن است که حتی الامکان از محدودیت هایی چون نظم و تقارن خارج شوند. بنابراین نمونه های قابل توجهی از سازه های فضاکار با فرم های نامنظم وجود دارد.

کاربرد سازه فضاکار:

کارخانه آسمان گستر امروزه از سازه های فضاکار در ساخت وسیعی از سازه ها استفاده می نماید عمده ترین کاربردهای سازه های فضاکار عبارت است از:

سازه های فضاکار در ساخت سقف سالن نمایشگاهی، کنفرانس، تالار و کتابخانه و سقف آخر ساختمان، سر درب ورودی و نورگیرها و برای نگه داشتن بیلبوردهای تبلیغاتی و یا گلخانه های صنعتی، تحقیقاتی و تزیینی مورد استفاده قرارمی گیرد بعلاوه از کاربردهای سازه فضایی به سالن های فراوری و انبار کارخانجات و ساخت سقف سالن اجتماعات، ترمینال و فرودگاه نیر مورد استفاده است در کل هرجایی که احتیاج به سقف با مقدار بزرگ باشد می توان از سازه فضاکار استفاده کرد از دیگر کاربردهای سازه فضاکار می توان به مواردی از جمله: به عنوان باجه های عوارض یا ورزشگاه های ورزشی یا ساختارهای تجاری و صنعتی و یا سالن ها و سایبان های زیبا اشاره نمود.

اجزای سازه فضاکار :

اجزای سازه های فضاکار به 5 قسم تقسیم می گردد 1- گوی سازه فضاکار 2- بشقابک سازه فضاکار 3- لوله سازه فضاکار 4- پیچ سازه فضاکار 5-غلاف و یا اسلیو سازه فضاکار که با اتصال بهم یک سازه زیبایی به نام سازه فضاکار و یا سازه فضایی را تشکیل می دهند.

مزایا سازه فضاکار یا سازه فضایی :

از مزایای سازه فضاکار می توان به زیبایی سازه فضایی و سبک بودن سازه فضایی و سرعت در اجرای سازه فضاکار و هزینه پایین در سازه با دهنه های بزرگ نام برد یکی از مهم ترین مزیت سازه فضاکار امکان باز کردن و بستن مجدد سازه فضاکار به شمار می آید اجزای سازه فضاکار به نحوی هست که شما می توانید قطعات را در کارخانه فراوری کنید در سازه فضاکار محدودیتی برای دهانه یک سازه وجود ندارد و با نداشتن نظم در تکیه گاها یکی از مزایای سازه فضاکار به شمار می آید از دیگر موارد به عنوان مزیت می توان به توانایی نصب جرثقیل روی سازه فضاکار بعلاوه سهولت در بسته بندی و حمل و نقل مقرون به صرفه سازه های فضایی و امکان اجرای سازه فضایی در هر شرایط آب و هوایی و امکان نصب هر نوع پوشش روی سازه را نام برد.

معتبرترین و با سابقه ترین و مجهزترین مجری سازه های فضاکار در ایران:

کارخانه آسمان گستر با بیش از 20 سال سابقه طراحی و فراوری و اجرا و نصب انواع سازه فضاکار در سراسر کشور و خارج از کشور با رزومه قوی در حوزه سازه های فضاکار می تواند در کمترین زمان ممکن سازه فضاکار برای پروژه شما اجرایی کند.

آدرس دفتر مرکزی : تبریز - ولیعصر، فلکه تختی، تختی غربی، پلاک 8 ، طبقه 3

آدرس کارخانه 1 : تبریز - نرسیده به هتل مرمر، پشت بازار سنگ فروشان، جاده قدیم بارنج، پلاک 10

کارخانه کارخانه 2 : تبریز - اتوبان شهید کسایی - شهرک 4 تبریز - بخش فلزات

تلفن تماس : 04133311404

تلفن کارخانه: 04133321051

تلفن همراه: 09146595085

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها و استعلام قیمت به آدرس www.asemangostar.com مراجعه فرمایید .

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازه فضاکار و سازه فضایی و آنالیز انواع و کاربردها و کارخانه آسمان گستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه فضاکار و سازه فضایی و آنالیز انواع و کاربردها و کارخانه آسمان گستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید