سفر به مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم در مصر، عکس

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، شگفتی های کلاسیک کشور مصر، به علت شیوع ویروس کرونا دیگر در دسترس نیستند؛ اما تور مجازی مقبره سلطنتی، یکی از چهار مکانی است که با مدل سازی سه بعدی به ما فرصتی خارق العاده برای تماشای عهد باستان ارائه می دهد.

سفر به مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم در مصر، عکس

تنها نکته مفیدی که در دروان قرنطینه وجود دارد، این است که همه ما تشویق می شویم تا بیشتر به کاوش و اکتشاف بپردازیم؛ فرصتی که هرگز در روزهای عادی زندگی، در دسترس ما قرار نمی گیرد. سازمان گردشگری مصر، این هفته از جهان دعوت به عمل آورده است تا سفری به مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم (Queen Meresankh III) داشته باشند. بازدید مجازی از این مکان دیدنی رایگان است و لازم نیست برای ورود به آن، 50 پوند مصری (3.12 دلار)، هزینه پرداخت کنید. محدودیتی هم برای ورود به این مکان وجود ندارد، در حالی که در بازدید واقعی از این مقبره، تنها یک تور اجازه گردش در فضای تنگ و کوچک آن را دارد.

ورودی مقبره ملکه مره سانخ سوم

ورودی مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم و هرم خوفو در پس زمینه آن، جیزه، مصر

تور مجازی مقبره پنج هزار ساله مصری، یکی از چهار سفر مجازی در مکان های تاریخی مصری است که در زمان قرنطینه و خانه نشینی، به شدت توصیه می شوند. این تور با مدل سازی های سه بعدی دانشگاه هاروارد، تجربه ای منحصربه فرد و واقعی از سفر برای بیننده فراهم می کند و با یک کلیک، حسی ملموس از بهترین مقبره های باستانی مصری بعلاوه اطلاعات و نمونه های اصلی کامپیوتری را در اختیار افراد قرار می دهد. فقط کافی است که سیستم گرمایشی خانه را روی ماکزیمم بگذارید تا تجربه ای واقعی از بیابان را برای شما تداعی کند.

مقبره ملکه مره سانخ سوم، تراشیده شده در بستر سنگی، در سال 1927، توسط جورج اندرو ریزر (George Andrew Reisner) از دانشگاه هاروارد حفاری شد. حروف تصویری هیروگلیف این مقبره نشان دادند که اینجا، محل دفن، مره سانخ سوم، دختر شهبانو حتپ حرس دوم و شاهزاده کواب از دودمان چهارم پادشاهی کهن و نوه شاه خوفو، سازنده هرم بزرگ جیزه است. ریزر، باستان شناس آمریکایی از کیفیت نقاشی های این معبد، متحیر شد و بعدها در پژوهشنامه موزه هنرهای زیبا نوشت:

هیچ یک از ما تا به امروز چیزی شبیه به آن، ندیده بودیم.

در سمت دیگر ورودی، نقوش برجسته با رنگ های خاکی پنج هزار ساله، رنگ آمیزی شده اند و مقبره را تزئین کرده اند. مجسمه سازان در حال تراشیدن نگاره هایی در سنگ های آرامگاه وی هستند، شکارچیان، پرندگان دریایی را به دام انداخته اند و یک ردیف از خدمتکاران، سبدهایی پر از پیشکشی حمل می کنند. اینها تصاویری هستند که پنج هزار سال قبل، برای مراقبت کردن از روح مره سانخ در جهان پس از مرگ، کشیده شده اند.

ملکه با لباس بلندی به رنگ سفید، روی دیوار مقابل به تصویر کشیده شده است و در سرسرای واقع در غرب ورودی مقبره، مجسمه ای از او، دست در دست مادرش دیده می شود. مصریان باستان، غروب خورشید در غرب را به عنوان دروازه ای برای مرگ تعبیر می کردند و در زیر تابلویی از نانواها که در حال پخت نان هایی مثلثی شکل هستند، پله هایی چوبی وجود دارند که ما را به اعماق مقبره می برند.

تنها فایل صوتی ای که می توان با تور مجازی مقبره پنج هزار ساله مصری و در حین پایین رفتن از یک راه پله پنج متری برای رسیدن به محل خاکسپاری، هماهنگ کرد، موسیقی متن فیلم ایندیانا جونز است. نشانه های سنگ تراشان به خوبی روی دیوارها قابل مشاهده است و نور در تیرگی شامگاه محو می شود.

راستا تعیین شده در تور، ما را به یک ورودی دیگر به تالار اصلی می برد، جایی که ریزر، تابوت گرانیت سیاه ملکه مره سانخ سوم را پیدا کرد. یک پنجره در گوشه چپ، پایین صفحه وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا مدلی سه بعدی و قابل چرخش از مقبره ببینید.

اگر این تور، شما را به بازدیدهای بیشتر در آینده ترغیب کرد، حتما سری هم به مسجد و مدرسه سلطان ظاهر سیف الدین برقوق (Mosque-Madrassa of Sultan Barquq)، مجموعه ای تاریخی در قاهره بزنید که در حال حاضر برای بازدید عمومی، قابل دسترس نیست. این مدرسه مذهبی قرن چهاردهمی که در شاه راه اصلی تاریخی قاهره، خیابان معز الدین الله، قرار گرفته است، شکوه قرون وسطایی شهری که در راستا تجارت بین شرق و غرب، به شکوفایی رسید را به ما نشان می دهد. بسیاری از بناهای اسلامی و برخی از مهم ترین مساجد قاهره در این خیابان قرار دارند.

دیگر تورها، شامل بازدید از کلیسای سرخ ارتدکس قبطی (Coptic Red Monastery)، در بخش شمالی مصر، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور با نقاشی های دیواری بی نظیر از قدیسان قبطی با چشمانی آهویی شکل و صومعه بن عزرا (Ben Erza synagogue)، مکانی که موسی در زمان نوزادی اش، پیدا شد، می شوند.

شما می توانید چهار مکان باستانی مصری را تنها در یک ساعت ببینید. قرنطینه هم مزایای خودش را دارد. این طور نیست؟

منبع: گردشبان

به "سفر به مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم در مصر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مقبره پنج هزار ساله ملکه مره سانخ سوم در مصر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید