شرکت خود را با این 10 روش از بحران خارج کنید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، حل بحران های شرکت

در این مطلب به 10 روش اشاره شده است که با عمل کردن بدان شرکت ها از راستا پیشرفت عقب مانده اند. برهمین اساس احتیاج دارند برای تحول درون مجموعه خود آن را تغییر دهند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این بحران ها آشنا شویم.

شرکت خود را با این 10 روش از بحران خارج کنید

1. دیدگاه های قبلی خود را در خصوص یک شرکت بحران زده دور بریزید

ارائه یک تعریف عملی از شرکتی که دچار مشکل و بحران شده، غیرممکن است و اینکه فکر کنید شما چنین تعریفی را برای شرکت خودتان دارید، حتی می تواند خطرناک باشد. کمتر پیش می آید که یک بحران تنها از یک یا دو عامل تعیین شده در این شکل به وجود آید، بلکه ترکیبی از عوامل متعدد همراه با دیگر فاکتور های خارجی، سازمان را به دردسر می اندازد.

2. از هیات مدیره انتظار بیشتری داشته باشید

جذابیت نقش هیات مدیره در این است که به میزان کافی از شرکت دور می ماند تا بتواند از دور نگاه دقیقی بر تمامی جزئیات داشته باشد. مدیران همواره با هیات مدیره شرکت مانند اعضایی که به ناچار باید آنها را تحمل نمایند رفتار می نمایند، اما چنین رویکردی وقتی شرکت در آستانه یک بحران قرار می گیرد، نقش هیات مدیره را به عنوان یک سیستم اعلام خطر به موقع کمرنگ می کند.

3. خودتان را به انتقاد از طرح تان مجبور کنید

بزرگ ترین کاری که برای جلوگیری از بروز آشفتگی و بحران در سازمان می توانید انجام دهید این است که در فواصل تعیین طرح های کسب وکار را باز بینی کنید. وقتی طرح ها را درست می کنید، چه در ابتدای سال باشد یا در آغاز یک چرخه سه ساله، سعی کنید نقاط حساسی در آن ایجاد کنید.

4. بر نقدینگی متمرکز شوید

یک تحول پیروز در سود دهی در یک چیز خلاصه می گردد و آن تمرکز بر نقدینگی و بازگشت سرمایه است. این یعنی کسب و کار را به عامل اصلی پیروزیت برگردانیم. آیا شرکت پول ساز است یا در حال نابود کردن سرمایه است؟ و حتی به طور اخص تر، کدام سرمایه گذاری ها در کسب و کار پول در می آورند و یا نه؟ ترجیح می دهم مانند فردی که به عنوان نمونه یک فروشگاه محلی را اداره می کند، به این شرایط فکر کنم. در این صورت، باید سوالاتی اساسی بپرسم، مانند اینکه آیا در صندوق فروشگاه نقدینگی کافی برای پرداخت قبض ها وجود دارد یا اینکه با سرمایه گذاری در یک ماشین حمل و نقل کالا چقدر می توانم عایدی داشته باشم؟ وقتی کسب وکاری را به این عناصر اولیه بر می گردانید، اقداماتی که برای بازگشت به جهت پیشرفت باید انجام دهید، به طور کامل روشن می شوند.

5. یک داستان تغییر بزرگ ایجاد کنید

شرکت هایی که به بحران دچار می شوند به میزان کافی بر خلق یک داستان تحول که هر کسی از آن سر در بیاورد، تمرکز نمی نمایند.

6. با اقدامات کوتاه مدت، شرایط پذیرش تغییر را ایجاد کنید

بیشتر مدیران تمایل دارند برای تغییر جهت یک شرکت به سوی پیروزیت، کل تمرکز و منابع خود را به سه یا چهار اقدام اساسی اختصاص دهند. این می تواند یک رویکرد پر ریسک باشد. با اینکه این اقدامات ضروری هستند، اما زمان و کوشش زیادی را صرف می نمایند و همواره هم نتیجه بخش نیستند.

7. با هر تحولی مثل بحران رفتار کنید

اگر ذهنیت تان متوجه بحران نباشد واکنش به تغییرات همواره ثابت خواهد بود: باید از ریسک جلوگیری کرد و سود آوری اولویت باشد.

8. طرح های تشویقی سابق را دور بریزید

مشوق های مدیریتی بیش از هر ابزار دیگری در یک تحول نادیده گرفته می شوند. در شرکت هایی که ثبات بیشتری دارند، طرح های تشویقی کوتاه مدت می تواند مجموعه پیچیده ای از اهدافی که با امنیت مرتبط هستند، عملکرد اقتصادی و توسعه شخصی باشند. طرح های قدیمی را دور بریزید و به مدیران مشوق هایی ارائه کنید که کاملا به کاری که از آنها انتظار دارید، مرتبط است. آیا می خواهید از قیمت گذاری تازه، 10 میلیون دلار به دست آورید؟ پس بخشی از آنها را به عنوان پاداش پرسنل بخش فروش در نظر بگیرید.

9. یک یا دو عضو ارشد را تغییر دهید

بیشتر تحولات پیروز مستلزم تغییر یک یا دو عضو ارشد تیم است. این موضوع فقط به مدیران بد مربوط نیست. این یک واقعیت است که بعضی مدیران باید مدتی از موقعیت مدیریتی خود پایین بیایند و بیشتر مواقع، آنها نمی توانند ذهنیت خود را برای ایجاد تحولات بنیادین در شرکت تغییر دهند.

10. افراد با استعداد را یافته یا حفظ کنید

به جز تیم مدیریتی، دو گروه افراد اهمیت دارند. گروه اول، افرادی که دانش سازمانی دارند. آنها بیشتر اوقات کج خلق و نسبت به عملکرد شرکت گلایه دارند. اما به این افراد که حقایق تلخ را بیان می نمایند، نیاز دارید. گروه دوم، استعدادهایی هستند که هنگام تحولات اساسی خود را نشان می دهند.

منبع: الی گشت

به "شرکت خود را با این 10 روش از بحران خارج کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت خود را با این 10 روش از بحران خارج کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید