عوارض آزادراه ها دوباره گران می گردد؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارض آزادراه ها فعلا افزایش نیافته و پیشنهاد شرکت های آزاد راهی تا پیش از دهه فجر اعلام می گردد.

عوارض آزادراه ها دوباره گران می گردد؟

به گزارش باشگاه وبلاگ ورزشی ها، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: حدود 10 هزار و 500 کیلومتر از محور های ریلی آزادراهی و بزرگراهی در سراسر کشور در حال انجام است.

از این مقدار 6 هزار و 100 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و 3 هزار و 300 کیلومتر جهت ریلی تازه است و یک هزار و 150 کیلومتر از آزادراه ها در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون بودجه برای اتمام این پروژه ها 210 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد احتیاج است، گفت: پروژه های قراردادی هم در حال اتمام است.

او با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 500 قرارداد پیمانکاری مطرح شده که 950 قرارداد از این پروژه ها به مرحله انعقاد رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ها 40 درصد است و عملیات اجرایی آن ها هم در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: برای تکمیل این 6 هزار و 100 کیلومتر از بزرگراه و راه های اصلی حدود 90 هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار است و با توجه به آنکه اجرای این پروژه ها در دست ساخت است، حدود 8 تا 10 سال زمان ضروری است.

خادمی گفت: باتوجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه ها امیدوار هستیم، مجلس شورای اسلامی برای پروژه های راه و بزرگراهی مصوبه قیر را تصویب کند و قیر های لازم را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

او گفت: یک هزار و 150 کیلومتر آزادراه در دست احداث است و با تأمین منابع مورد احتیاج که حدود 40 هزار میلیارد تومان است، امیدوار هستیم امکان بهره برداری در بخش آزادراهی صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ آزادراه ها بر اساس عایدی هزینه شرکت های آزادراهی هست که انتها هر سال این شرکت ها پیشنهاد می دهند و ما هم نظر خود را به کمیته اعلام می کنیم. در حال حاضر نرخ عوارض افزایش پیدا نکرده، اما پیش بینی می گردد تا پیش از دهه فجر نرخ عوارض اعلام گردد.

خادمی ادامه داد: هرچقدر نرخ عوارض کمتر باشد، مقدار نگهداری آسفالت ها و رویه ها با مشکل روبرو خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین شرایط تخصیص قیر هم گفت: طبق مصوبه مجلس در بودجه سال 1400 مقرر شد در 6 ماه دوم قیر به پروژه ها تزریق گردد.

بنابراین در 6 ماهه ابتدای سال جاری ما هیچ حواله ای برای دریافت قیر نداشتیم. در حال حاضر 600 کیلومتر از پروژه های آزادراهی آماده آسفالت است که به علت کمبود قیر هنوز بخش عمده ای از این پروژه ها آسفالت نشده است.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر که در 6 ماهه دوم سال هستیم، سهمیه کمی به ما ابلاغ شده که ما آن را در اختیار پیمانکاران قرار دادیم.

در حال حاضر احتیاج سالانه ما 350 هزار تن قیر است که تنها 115 هزار تن که معادل یک سوم از پروژه ها می گردد، ابلاغ شده و امیدوار هستیم اقدامات لازم برای افزایش سهمیه قیر صورت گیرد.

منبع: فرارو

به "عوارض آزادراه ها دوباره گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض آزادراه ها دوباره گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید