ماجرای مودم های VDSL2 استوک talktalk یا هواوی HG655b در بازار ایران چیست و آیا این مودم ها را بخریم یا نه؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، همیشه با آشفتگی بازار، باید منتظر عرضه کالاها و محصولات نامرغوب و بی کیفیت یا جنس تقلبی بود.

ماجرای مودم های VDSL2 استوک talktalk یا هواوی HG655b در بازار ایران چیست و آیا این مودم ها را بخریم یا نه؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دقیقا، مانند بازار مودم و تجهیزات شبکه خانگی در ماه های اخیر ایران که از یک سو کالایی برای عرضه وجود ندارد و از سوی دیگر تقاضا افزایش پیدا کرده است و برهم خوردن این تعادل ظاهرا دارد به سود دلالان و سوداگران و سودجویان بازار تمام می شود.

چون هر مودم استوک و بنجل و از رده خارج و احیانا ته دریا افتاده را دارند به کاربران بیچاره قالب می کنند. کاربر هم پول ندارد مودم بالای یک میلیون تومان بخرد؛ به ناچار حاضر می شود 300 یا 400 هزار تومان بدهد و یک مودم بگیرد بلکه کارش راه بیفتد.

چند وقت پیش در یکی از کانال های تلگرام بحثی درباره خرید مودم های استوک هواوی HG655b دیدم و اینکه خیلی بهتر از مودم های تولید داخل هستند و ارزان قیمت و چه و چه هستند. در آن زمان زیاد توجه نکردم و دنبال قضیه را نگرفتم.

اما چند روز پیش، یکی از خوانندگان عزیز سایت برایم آگهی فروش مودم های VDSL2 برندی به نام talktalk را فرستاد و نظرم را خواست و اینکه درباره اش بنویسم.

دیدن آگهی و خواندن توضیحات آن شروعی بر یک کاوش درباره این مودم بود. کاوشی که به اینجا ختم شد که مدت ها است مودم های ADSL2/VDSL2 استوک هواوی HG655b و HG655d که سال ها پیش توسط برخی اپراتورهای اماراتی و قطری و اروپایی استفاده شده و به مشترکان داده شده است؛ وارد ایران شده و به شکل های مختلفی فروخته می شوند.

مشخصات مودم هواوی HG655b

talktalk یا ooredoo نام های اپراتورها یا شرکت های خدمات دهنده اینترنت کشورهای مختلف است و نام تولیدکننده مودم نیست.

آن چیزی که در بازار ایران عرضه می شود و در آگهی های شیپور یا برخی سایت های فروش استوک و همین طور کانال های تلگرام می بینیم؛ در حقیقت مودم های Huawei HG655b VDSL2 modem/router SIP VoIPx2 هستند که در شکل زیر مشاهده می کنید:

در برخی سایت ها و آگهی ها هم مودم هواوی HG655d را دیدم که به شکل زیر است و تفاوت مشخصات زیادی با HG655b ندارد:

هواوی HG655b مودمی قدیمی است و با کمی جست وجو در اینترنت می توانید مشخصات آن را پیدا کنید. یک مودم ADSL/VDSL2 با چیپ ست BCM6368V، وای فای تک بانده 802.11n، چهار درگاه LAN صد مگابیتی و دو درگاه RJ11 برای VoIP و یک درگاه USB 2.0.

یعنی کمترین مشخصاتی که می توان برای یک مودم DSL در نظر داشت. این مودم طی سال های 2013 و 2014 وارد بازارهای اروپایی و آسیای شرقی به همراه خاورمیانه شده است و اکنون یک محصول از رده خارج است.

ظاهر و مشخصات گول زننده ای دارد. مثلا درگاه های LAN و USB یا کلیدها و چراغ هایش این تصور را ایجاد می کند که مودم بسیار قوی و خوبی است ولی این طور نیست و در بازار ایران ارزان ترین مودم های VDSL2 از آن بهتر هستند.

آیا این مودم را بخرید یا نه؟

قطعا توصیه من خودداری از دادن پول برای چنین مودم هایی است.

اولا، در بازار ایران مودم هایی مانند دی لینک DSL-224 (حداکثر 700 هزار تومان) یا تی پی لینک TD-W9970 (قیمت 550 هزار تومان) و همین طور تی پی لینک TD-W9960 (حدودا 800 هزار تومان) بسیار بهتر و دارای مشخصات و پردازنده به روزتر، گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

مهم تر اینکه این مودم ها را دست اول و نو و اکبند می خرید و یک مودم چند ماه کار کرده و با ده ها خطا و مشکل و باگ و فریم ویر قدیمی نیستند.

به آگهی شیپور توجه کنید. طرف خیلی صادق بوده و نوشته این مودم ها لاک شده هستند و باگ یوزرنیم می دهند و خودشان نتوانستند رفع کنند. حالا شما باید مودمی بخرید که پیش از استفاده، ابتدا باگ ها و مشکلاتش را رفع کنید.

حتی من با جرات می گویم مودم های VDSL ایرانی برند یوتل مانند V301 یا V304 بهتر و خریدشان منطقی تر از مودم های استوکی مانند هواوی HG655b است.

نباید گوگل برخی شایعات و تبلیغات و جوزدگی های کاربران در فضای مجازی را خورد. هنگامی خرید مودم استوک ارزش دارد که شما یک مودم رده بالا و معروف و به روز دنیا را با قیمتی کمتر خریداری کنید نه اینکه مودمی که احتمالا برای دور ریختن و تبدیل به زباله شدن بوده را زنده کنید.

به هر حال، مودم های talktalk یا مودم های ooredoo یا هواوی HG655b و هواوی HG655d ارزش خرید ندارند و با همان پولی که می خواهید بپردازید؛ می توانید مودم هایی مانند یوتل V301، یوتل V304F، تی پی لینک TD-W9970 و مشابه آن ها را اکبند و نو با گارانتی بخرید.

در مطلب زیر ارزان ترین مودم های باکیفیت بازار ایران را معرفی کردم؛ اگرچه شاید الان ناموجود باشند ولی اندکی صبر کنید دوباره وارد ایران شده و به فروش می رسند:

6 مودم روتر VDSL ارزان قیمت بازار ایران

گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا شود و حالا برخی سایت ها گزارش دادند؛…

اگر بخواهیم یک مودم VDSL نسبتا خوب زیر 2 میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم؛ دی لینک DSL-2888A می تواند یکی از انتخاب ها باشد که البته…

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

به روزرسانی: 20 فروردین 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی که…

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی دی اس ال استفاده کنید؛ به یک مودم وی دی اس ال نیاز دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی توانید به اینترنت VDSL وصل شوید….

به روزرسانی فروردین 99 با توجه به اینکه چند مدل مودم روتر VDSL جدید وارد بازار ایران شده و مدل های قدیمی از بازار خارج شدند؛ این…

دیروز، وزیر ارتباطات در یک توییت خبر از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی داد. محمد جواد آذری جهرمی در این توییت خود گفت:…

منبع: شبکه چی

به "ماجرای مودم های VDSL2 استوک talktalk یا هواوی HG655b در بازار ایران چیست و آیا این مودم ها را بخریم یا نه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مودم های VDSL2 استوک talktalk یا هواوی HG655b در بازار ایران چیست و آیا این مودم ها را بخریم یا نه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید