مسئولان برای حل مشکل آب در روستا های سیستان و بلوچستان چاره ای بیندیشند

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در بیانیه ای خواستار توجه و رسیدگی مسئولان برای حل مسائل، زیر ساخت ها و لوله کشی آب در روستا های چابهار و مابقی روستا ها شد.

مسئولان برای حل مشکل آب در روستا های سیستان و بلوچستان چاره ای بیندیشند

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ورزشی ها، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در پی غرق شدن دو دختر دشتیاری در چابهار برای برداشتن آب از هوتگ، در بیانیه ای خواستار توجه و رسیدگی مسئولین برای حل مشکل کمبود امکانات، زیر ساخت ها و لوله کشی آب در روستا های چابهار و مابقی روستا ها شد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دخترانی که فقط برای آب رفتند...

باز هم بی توجهی مسئولین؟!

باز هم اتفاقی دردناک در مناطق محروم؟!

اتفاقی دردناک در سایه بی توجهی و کوتاهی مسئولان شهرستان چابهار دو خانواده از روستای کموبازار را داغدار کرد دخترانی که فقط دغدغه آب لوله کشی داشتند گرفتار هوتگ شدند.

آیا این دختران در زرخیز ترین خاک ایران باید این چنین جان بدهند زمانی که هنوز غرق شدن سه کودک در چند ماه گذشته فراموش نشده است.

دولت تدبیر و امید و تمامی مسئولین استان سیستان و بلوچستان واقعا می توانند شب با خیال راحت بخوابند.

آیا وقت آن نرسیده مسئولین چاره ای برای حل مشکل کمبود امکانات، زیر ساخت ها و لوله کشی آب در روستا های چابهار و مابقی روستا ها بیندیشند؟ بچه ها مظلوم استان باید هر ساله شاهد بروز چنین وقایع ناگواری باشند و با تعلل کردن هر ساله داغ خانواده ای را ببینیم.

در این جا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیزان تسلیت گوئیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقات هولناکی نباشیم.

لازم به ذکر است؛ 2 دختر 14 و 16 ساله به نام های سارا و بسمه کلمتی اهل روستای دشتیاری از توابع چابهار که در زمان برداشت آب از هوتگ غرق شدند. این 2 کودک هنگاهی که برای برداشتن آب به منظور شتشوی ظروف و البسه به هوتگ رفته بودند درون آب افتاده و در دم جان باختند.

به گفته بخشدار دشتیاری 100 درصد روستا های این بخش با تانکر برای هر نفر روزانه 15 لیتر آبرسانی سیار می شود.

لازم به ذکر است، تا کنون چندین دانش آموز به دلیل آوردن آب درون هوتگ ها افتاده و جان باختند. در خرداد سالجاری نیز سه دانش آموز روستای کموبازار از توابع بخش پلان شهرستان چابهار درون هوتگ افتاده و غرق شدند.

هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتا بزرگی است که آب حاصل از بارندگی ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مسئولان برای حل مشکل آب در روستا های سیستان و بلوچستان چاره ای بیندیشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان برای حل مشکل آب در روستا های سیستان و بلوچستان چاره ای بیندیشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید