هشدار درباره شرایط زندانیان سیاسی امارات در سایه کرونا، بندهای شلوغ،نبود امکانات و سهل انگاری پزشکی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، چند سازمان حقوق بشری با اشاره به شلوغ بودن بندهای زندان ها در امارات و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی لازم برای مقابله با ویروس کرونا، درباره شرایط سلامتی زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی در این کشور هشدار داد.

هشدار درباره شرایط زندانیان سیاسی امارات در سایه کرونا، بندهای شلوغ،نبود امکانات و سهل انگاری پزشکی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی ها به نقل از سایت امارات لیکس، مرکز حقوق بشر امارات در جدیدترین گزارش خود درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور نوشت: مسئولان امارات ضروری است بعد از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان الوثبه در ابوظبی برای حفاظت از جان زندانیان سیاسی فوری وارد عمل شوند.

این مرکز توضیح داد: سازمان های حقوق بشری پیشتر درباره رسیدن ویروس کرونا به زندانهای امارات که خطر بزرگی برای جان زندانیان است، هشدار داده بود و اخیرا اولین مورد ابتلا به این ویروس در زندان الوثبه ثبت شده است.

مرکز حقوق بشر امارات تاکید نمود: بازداشتگاهها محیط مستعد و مناسبی برای گسترش شیوع بیماری است لذا مسئولان باید سریع همه اقدامات را در راستای جلوگیری از ورود ویروس اتخاذ نمایند.

این مرکز نگرانی شدید خود را از شرایط زندانیان به ویژه در سایه شلوغ بودن بندها و نبود زیربنای لازم برای مقابله با گسترش بیماری و محرومیت بازداشت شدگان از کمترین حقوق انسانی و بی توجهی پزشکی و بهداشتی هدفمند علیه آنها ابراز داشت.

این مرکز توضیح داد: اولین مورد ابتلا به کرونا در بند (b4) مردان زندان الوثبه به ثبت رسید که ویژه زندانی کردن افراد متخلف است. در این بند 140 نفر در 24 اتاق نگهداری می شوند که فقط هشت سرویس بهداشتی برای آنها وجود دارد؛ یعنی دستکم هر 17 نفر از یک سرویس استفاده می نمایند.

مرکز حقوق بشر امارات تاکید نمود: با توجه به سرعت گسترش ویروس، نگرانی بی سابقه ای درباره سرنوشت بیش از 4 هزار زندانی در زندان الوثبه در صورت افزایش شمار مبتلایان وجود دارد.

براساس اعلام این مرکز، زندانیان چه در بندهای مردان و چه زنان در شرایط عادی نیز در معرض بدرفتاری قرار داشته اند و بسیاری از گزارش های حقوقی و فایل های ضبط شده درز نموده به خارج از زندان شرایط ناگوار زندانیان زن و مرد را مستند سازی نموده است.

این مرکز با توجه به شرایط شرایط زندانهای امارات و نقض حداقل استاندارهای تعامل با زندانیان در آنها، بار دیگر خواستار کاهش شلوغی زندان و آزادی زندانیان را از بیم ابتلای آنها به کرونا همسو با درخواست های بین المللی و درخواست های کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل متحد شد.

این مرکز اضافه کرد: مسئولان امارات باید مراقبت بهداشتی کافی و آموزش های لازم و تجهیزات بهداشتی مناسب را برای زندانیان فراهم و ضدعفونی کردن منظم هم محل های احتمالی شیوع ویروس و سالن های دیدار را انجام دهند.

این مرکز خواستار لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی درباره شرایط شیوع کرونا در زندانها با شفافیت کامل و گگرددن پرونده ای برای شناسایی و بازخواست مسئولانی شد که باعث شده اند تا ویروس به داخل زندان الوثبه وارد گردد.

دور روز پیش، سازمان حقوق بشری نحن نسجل فاش کرد که مسئولان اماراتی درخصوص رسیدن ویروس کرونا به زندان الوثبه پنهانکاری می نمایند. صدها نفر از زندانیان سیاسی در این زندان نگهداری می شوند.

این سازمان در بیانیه خود اظهار داشت: زندانیان زندان الثوبه با خطری واقعی ابتلا به ویروس بعد از ابتلای یکی از آنها روبرو هستند.

این سازمان اضافه کرد: ورود ویروس به زندان بدنام الوثبه در سایه بی توجهی شدید مسئولان اماراتی و شانه خالی کردن از نقش و مسئولیت خود نسبت به سلامت و دنیا دستکم چهار هزار زندانی این زندان انجام شده است.

این سازمان هشدار داد: همه زندانیان برای عبور و مرور از یک سالن استفاده می نمایند که خطر ابتلا را افزایش می دهد.

این سازمان خواستار کاهش زندانیان با عفو آیا آزادی شماری از آنها شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز پیشتر در گزارش خود از موارد ابتلا به کرونا در بین زندانیان زندان الوثبه و نبود مراقبت های بهداشتی و پزشکی لازم از آنها خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار درباره شرایط زندانیان سیاسی امارات در سایه کرونا، بندهای شلوغ،نبود امکانات و سهل انگاری پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره شرایط زندانیان سیاسی امارات در سایه کرونا، بندهای شلوغ،نبود امکانات و سهل انگاری پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید