تحصن هزاران سودانی برای انتقال قدرت به غیر نظامیان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تهران - خبرنگاران - هزاران نفر از مردم سودان در برابر مقر فرماندهی ارتش در پایتخت این کشور تحصن و از شورای نظامی اخواستند تا قدرت را به غیر نظامیان انتقال دهد.

تحصن هزاران سودانی برای انتقال قدرت به غیر نظامیان

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران سودانی در ادامه اعترضات خود علیه شورای نظامی در مقر فرماندهی ارتش واقع در خارطوم تحصن کردند.

معترضان همچنین نماز ظهر آدینه را در اطراف مقر فرماندهی ارتش اقامه کردند.

تحصن کنندگان در این تجمع خواهان انتقال سریعتر قدرت به غیر نظامیان و همچنین محاکمه مقامهای سابق این کشور شدندکه در کشتار معترضان دست داشتند.

در همین حال وزارت بهداشت سودان روز آدینه اعلام نمود که از شروع اعتراضات در این کشور تاکنون 53 نفر کشته و 743 نفر زخمی شدند.

در پی اعتراضهای مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، پایان ارتش این کشور در تاریخ 22 فروردین با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد را در این کشور اعلام نمود.

این شورا هشت عضو دارد که شش نفر آنها از افسران ارتش، دو نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.

در بیانیه 22 فروردین ماه ، مقرر شد؛ شورای نظامی انتقالی به ریاست عوض بن عوف وزیر دفاع به مدت دو سال زمام امور را در دست گیرد.

اما بن عوف یک روز پس از سمت خود استعفا داد و عبدالرحمن البرهان برای این سِمت معین شد.

شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

به "تحصن هزاران سودانی برای انتقال قدرت به غیر نظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن هزاران سودانی برای انتقال قدرت به غیر نظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید