ترفند تازه تاکسی های اینترنتی برای گران کردن، گلایه کاربران از افزایش شدید نرخ ها

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، صاحبان پلتفرم های حمل ونقل اینترنتی برخلاف وعده قبلی خود و تکذیب هرگونه افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی، اما از ترفند های نو برای افزایش قیمت (قیمت گذاری راستا) استفاده می نمایند و کاربران این پلتفرم ها از افزایش شدید نرخ خبر می دهند.

ترفند تازه تاکسی های اینترنتی برای گران کردن، گلایه کاربران از افزایش شدید نرخ ها

به گزارش گروه مالی وبلاگ ورزشی ها، تاکسی های اینترنتی با این پیش فرض که زندگی را برای مردم راحت تر نمایند، ایجاد شدند. راستا های سر راست با استفاده از نقشه، سهولت دسترسی در هر ساعت از شبانه روز از طریق حمل ونقل، اطمینان به اینکه راننده از سوی نهاد های معتبر تضمین شده و البته قیمت مناسب آن بود که باعث شد، بیش از هر پلتفرم بومی دیگر در کشور مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

با اضافه شدن تاکسی های اینترنتی به سامانه حمل ونقل کشور، رفته رفته بعضی از صاحبان آژانس های تاکسی که به صورت سنتی به کار خود مشغول بودند و بدون معیار مشخصی از مسافران کرایه دریافت می کردند، آژانس های خود را تعطیل کردند و رانندگانشان مجبور شدند به این پلتفرم ها مهاجرت نمایند.

رضایت مشتری از سامانه مسافربری و امکاناتی که حمل ونقل هوشمند در اختیارشان قرار می داد باعث شد کاربران به استفاده از این خدمت مشتاق شوند.

* قیمت گذاری منصفانه

یکی از مسائلی که باعث می شد کاربران سامانه حمل ونقل هوشمند را سامانه تاکسیرانی ارجح بدانند، این بود که قیمت آن ها تابع تاکسیرانی نیست و نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده می گردد و بین راننده و مسافر قیمت گذاری منصفانه صورت می گیرد.

مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسی های اینترنتی در زمان های پیک یا در روز های خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده می نمایند را دچار مشکل نموده است.

اکنون کاربرانی که از این پلتفرم ها استفاده می نمایند اعتقادی به منصفانه بودن قیمت ها ندارند و به افزایش کرایه ها اعتراض دارند؛ این اعتراض البته فقط شامل حال کاربران نمی گردد.

این نارضایتی تنها شامل حال کاربران نمی گردد و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویس های حمل ونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایه ها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواست های سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد.

* ترفند تازه برای افزایش قیمت

بر اساس اعلام تاکسی های اینترنتی قیمت برای راستا کاربران به صورت پویا مشخص می گردد که سه عامل ورودی سفر (قیمت پایه)، مدت زمان و مسافت سفر در آن مشخص نماینده است؛ اما تاکسی های اینترنتی برای افزایش قیمت گزینه مقدار عرضه و تقاضا را تازهاً برای مشخص قیمت راستا افزودند.

یکی از تاکسی های اینترنتی در این زمینه اعلام نموده که قیمت گذاری در تاکسی های اینترنتی به عنوان اهرمی برای متعادل کردند عرضه و تقاضا عمل می نماید. این شرکت ها عنوان می نمایند که به عنوان یک رابط کاربری بین مسافر و راننده وظیفه دارند که رضایت هر دو گروه را تامین نمایند، اما دراین بین نه تن ها مسافران بلکه رانندگان هم رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش باید عایدی تاکسی های اینترنتی شفاف گردد.

* ترفندی برای افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی

یکی از دیگر مسائلی که این روز ها مشکلاتی را برای کاربران تاکسی های اینترنتی رقم زده است، گزینه ای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.

این ترفند، بستری را فراهم نموده که بعضی از رانندگان تنها سفر هایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام نموده عجله دارد. این گزینه بیش از 20 درصد به کرایه اصلی اضافه می نماید. البته ماجرا به همین گزینه ختم نمی گردد و گاهی اوقات احتیاج است برای قبول کردن سفر از سوی راننده، گزینه های دیگری مانند توقف در راستا را استفاده کرد تا با افزایش قیمت، سفر از نظر راننده به صرفه بیاید و آن را بپذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترفند تازه تاکسی های اینترنتی برای گران کردن، گلایه کاربران از افزایش شدید نرخ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند تازه تاکسی های اینترنتی برای گران کردن، گلایه کاربران از افزایش شدید نرخ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید