تفاهم نامه همکاری شرکت پست و سازمان فاوای شهرداری تهران منعقد شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تفاهم نامه همکاری شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با هدف تخصیص کد پستی به صورت آنلاین و در سریع ترین زمان ممکن به ساخت و ساز های جدید در شهر تهران منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری شرکت پست و سازمان فاوای شهرداری تهران منعقد شد

به گزارش خبرنگار ، در مراسم انعقاد تفاهم نامه مذکور که روز جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، محمد رضا قادری عضو هیئت مدیره و مدیران حوزه فناوری اطلاعات شرکت ملی پست و حامد مظاهریان معاون شهردار تهران، محمد فرجود مدیر عامل و مدیران فاوای شهرداری تهران در زمینه های گسترش سطح همکاری های دو طرف در راستای ارائه نشانی استاندارد و کد پستی توسط شرکت ملی پست و ارائه لایه های نقشه، اطلاعات پروانه ساخت و سرانجام کار، نامگذاری و تغیرات اسامی معابر و پلاک های ساختمان ها توسط فاوای شهرداری تهران مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

نعمتی در این نشست ابتدا با اشاره به این که جزییات طرح اختصاص کدپستی به اماکن از مدت ها بین شهرداری تهران و شرکت ملی پست آنالیز شد، گفت: با وضعیتی که در آن قرار داریم و محدودیت هایی که برای تردد شهروندان در نظر گرفته شده است، رونمایی از طرح های این چنینی بسیار ارزشمندی است.

معاون وزیر گفت: از مدت ها قبل موضوع همکاری دو جانبه میان شهرداری تهران و شرکت ملی پست وجود داشت. بر همین اساس با هدف ارتفای همکاری و بهره مندی بیشتر شهروندان از خدمات این دو نهاد جلسات تخصصی برگزار گردید و نهایتا تخصیص کدپستی برای ساخت و ساز های جدید در کلانشهر تهران فراهم شد.

او اضافه نمود: قطعا با تحقق این مهم خدمات به شکلی راحت تر و سریع تر به شهروندان ارائه می گردد.

نعمتی تأکید کرد: در کوشش هستیم خدمات مورد احتیاج مردم را با سهولت بیشتر و سرعت مناسب ارائه کنیم. تخصیص کدپستی آنلاین نیز حدود یک ماه است که شروع شده و امیدواریم این خدمت هر چه بیشتر توسعه پیدا کند.

نعمتی در مورد کاهش سفر های درون شهری ناشی از تخصیص کدپستی به شکل آنلاین گفت: براساس پایشی که اجرا شده قطعا تعداد قابل توجهی از سفر های درون شهری ناشی از ارائه این خدمت کاهش پیدا می نماید.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران نیز گفت: امضای این تفاهم نامه به ایجاد زیرساخت برای تبادل بین بخش های مختلف یاری می نماید و نوید خوبی است که در دو سال آینده، برنامه هایی که از سوی دو بخش تدارک دیده شده بسیاری از این فرآیند ها که از یکدیگر جدا بود، به شکل یکپارچه انجام گردد.

معاون شهردار تهران اضافه نمود: این تفاهم نامه استعلام ها را کاهش می دهد و کسی که میخواهد ساختمان را به فروش برساند کد یکسانی دریافت خواهد نمود. با این کار در نهایت خریدار و فروشنده هر دو برنده معامله می شوند و علاوه بر این جرم زدایی نیز صورت می گیرد.

او با بیان این که پیش فروش مسکن موضوعی است که گاهی در کشور بستر ایجاد فساد و جرم را مهیا می نماید، گفت: یکی از مسایل مهمی که دادگاه ها را اشغال نموده، بحث پیش فروش ساختمان است. معامله بین مالک و خریدار بر مبنای قانونی تنظیم می گردد که تقریبا قدرت اجرایی ندارد و همه معتقدند که این قانون احتیاج به بازنویسی و به تصویب رسیدن در مجلس دارد. یکی از مواردی که در پیش نویس کنونی این قانون وجود دارد اختصاص کدپستی به واحد ساختمانی است. زمانی که کدپستی یونیک به یک ساختمان در حال ساخت، تعلق بگیرد دیگر کسی نمی تواند آن را به چند نفر بفروشد. زیرا پس از فروش این کد قفل می گردد و نمی توان آن ملک را برای بار دوم معامله کرد.

محمدرضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست نیز که از دیگر حاضران این جلسه بود، اضافه نمود: از یک سال قبل به دعوت رییس فاوای شهرداری تهران درباره اتصال پایگاه داده پروژه ملی GNAF (صحت سنجی یک نشانی فیزیکی) و کدپستی شرکت ملی پست به پایگاه داده های شهرداری جلساتی را برای همکاری متقابل برگزار کردیم. نتیجه این جلسات طرح تخصیص کدپستی به اماکن در حال ساخت است که منفعت اصلی آن به مردم می رسد.

او با تاکید بر این که در شرکت پست تحول دیجیتال دنبال می گردد و این تحولات باید منطبق با احتیاجمندی های روز باشند، اضافه نمود: تا به امروز هزار و 110 کدپستی به ساختمان هایی که به تازگی پروانه ساخت شان صادر شده، اختصاص پیدا نموده اند و این طرح در ادامه برای تمامی املاکی که از این به بعد بازسازی یا ساخته خواهند شد نیز اجرایی خواهد شد. این تعداد ملک تقریبا بر اساس برآورد ما ماهانه 7 هزار و سالانه 100 هزار واحد خواهد رسید. املاکی که فروش آن ها به چندین نفر غیرممکن است.

همچنین محمد فرجود، رییس سازمان فاوای شهرداری تهران اضافه نمود: تفاهم نامه ای که امروز آن را به امضا می رسانیم، در تمام این سال ها می توانست جلوی عدم تطابق داده ها را بگیرد. اکنون می توان این همکاری مشترک بین شرکت ملی پست و سازمان فاوای شهرداری را شروع حرکت جدی برای یکپارچکی مدیریت شهری نامید.

فرجود با بیان این که با همکاری شرکت ملی پست در آینده ممیزی املاک و تطبیق کدپستی انجام خواهد شد، گفت: اختصاص کدپستی تقریبا از 20 روز قبل به شکل پایلوت شروع شد و در این مدت هزار و صد و ده ساختمان نوساز به آن مجهز شدند. این طرح آزمایشی بدون مشکل پیش رفت و از این پس به صورت کامل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تفاهم نامه همکاری شرکت پست و سازمان فاوای شهرداری تهران منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری شرکت پست و سازمان فاوای شهرداری تهران منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید