تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد.

تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد

مصیب امیری (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در نوزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران گفت: متأسفانه سال جاری نیز همچون سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری حضوری و تجدید ملاقات با همکاران میسر نشد و این همایش به صورت مجازی برگزار می گردد. ولی سخنرانی های بسیار متنوعی از دوره های مختلف و منطقه ها جغرافیایی گوناگون و برای اولین بار مطالعه مواد فرهنگی انتخاب و ارائه خواهد شد.

امیری توضیح داد: در سال پژوهشی گذشته تعداد 142 مجوز از سوی پژوهشکده باستان شناسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور انجام فعالیت های میدانی شامل کاوش، برآورد و آنالیز های باستان شناسی صادر شده از که از میان مقاله های کوتاه ارسالی به وسیله همکاران و سرپرستان پروژه ها، چهل سخنرانی برای ارائه انتخاب شده است.

امیری اضافه کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی و راهنمایی کننده پژوهش های باستان شناسی در ایران آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخلی و خارجی این حوزه گفت و بر این باور است جز در سایه تفاهم و تعامل و بهره گیری از ظرفیت های متقابل راهی به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وجود ندارد. در روزگاری که علوم مختلف درک و شناخت ما را از یافته های باستان شناسی صد افزون نموده اند، تک صدایی و خود محوری ما را جز به بیراهه نخواهد برد.

وی در انتها با یادی از اساتید میر عابدین کابلی، صادق ملک شهمیرزادی، رضا مستوفی فرد و حمید خطیب شهیدی پیشکسوتان و اندیشمندانی که جامعه باستان شناسی و میراث فرهنگی داغدار از دست دادن آنهاست، از خداوند متعال غفران و مرحمت را برای ایشان آرزو کرد.

منبع: همگردی

به "تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید