خبرنگاران 170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تبریز- خبرنگاران - معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه به ارزش 170 میلیارد تومان در این استان اطلاع داد.

خبرنگاران 170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد

فیروز باقرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ ورزشی ها گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه موضوع آئین نامه اجرایی بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه امهال می گردد.

وی اضافه نمود: کشاورزانی که از بانک های عامل، در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری و مرتعداری تسهیلات دریافت نموده و سر رسید بدهی آنها از یکم مهر 96 تا 29 اسفند 97 است و خسارت وارده به آن ها در اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی 1397-1396 به تائید کارگروه رسیده باشد، مشمول این مصوبه می شوند.

وی گفت: کارگروهی متشکل از کنندگان فرمانداری ها، مدیریت جهاد کشاورزی و مؤسسه اعتباری عامل در شهرستان ها نسبت به آنالیز و اعلام نظر در مورد افراد واجد شرایط اقدام می نماید.

باقرزاده با بیان اینکه امهال و بخگرددگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، فراوری سم، کود و بذر، فراوری وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نیست، اظهار داشت: متقاضیان استفاده از این بند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها درخواست خود را ارائه و پس از آنالیز از سوی جهاد کشاورزی نسبت به ارسال لیست به شعب بانک های عامل اقدام و هزینه امهال و بخگرددگی استعلام می گردد.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه براساس بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه در سال 98، کل سود، سود پس از سررسید و وجه التزام تاخیر تادیه تسهیلات یا اقساط مشمول بخگرددگی و اصل تسهیلات یا اقساط مشمول امهال به مدت 3 سال می گردد، ادامه داد: لیست برآورد هزینه بخگرددگی پس از آنالیز و تصویب کارگروه برای اجرای امهال به بانک عودت داده می گردد.

وی با بیان اینکه خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش سوزی غیرعمد، زلزله، آفات و بیماری های همه گیر گیاهی و دامی حوادث غیرمترقبه ای هستند که مشمول این دستوالعمل می شوند، اضافه نمود: کشاورزان می توانند اصل تسهیلات را به مدت 3 سال قسط بندی کنند یا همه اصل تسهیلات را در سرانجام 3 سال یکجا پرداخت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد ریال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سطح کشور امهال می گردد به سهم 6 درصدی استان آذربایجان شرقی از این مبلغ اشاره نمود و اضافه نمود: با سهم 120 میلیارد تومانی سال 97 استان آذربایجان شرقی و سهم 50 میلیارد تومانی سالجاری، تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه در این استان به ارزش 170 میلیارد تومان امهال می گردد.

وی گفت: اعتبار طرح مذکور شناور بوده و افرادی که زودتر اقدام کنند، از شانس بیشتری برای بخگرددگی و امهال تسهیلات معوق خود برخوردارند،

باقرزاده با اشاره به اینکه سود و جرایم قبل و بعد از بازه زمانی معین شده بعهده مشتری می باشد، گفت: سود دوران تقسیط 3 ساله بعهده مشتری است.

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سرمازدگی ابتدای امسال یک هزار و 125 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

3071/ 518

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 170 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی امهال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید