رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، چینی ها بیشترین حضور در بازار کار ژاپن را در بین اتباع خارجی دارند.

رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از خبرگزاری ژاپن، در شرایطی که بازار کار ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار بیش از گذشته به روی کارکنان دیگر کشورها باز شده است، تحقیقات جدید نشان می دهد حدود 1.46 میلیون خارجی در این کشور مشغول به کار هستند.

چینی ها با 389 هزار و 177 نفر بیشترین جمعیت کارکنان خارجی ژاپن را تشکیل می دهند و پس از این آنها، ویتنامی ها در رده دوم قرار دارند. طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، تا خاتمه ماه اکتبر سال 2018، تعداد یک میلیون و 460 هزار و 463 خارجی در ژاپن مشغول به کار بوده اند که 14.2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و یازدهمین سال از رشد متوالی شمار کارکنان خارجی در ژاپن محسوب می گردد. کمبود نیروی کار در ژاپن در نیم قرن اخیر بی سابقه است و دولت این کشور برای باز کردن درهای این کشور به نیروی کار در زمینه هایی چون کشاورزی، کارخانه های ساخت خودرو و فروشگاه ها تحت فشار قرار گرفته است.

بیشترین درصد کارکنان خارجی در بخش فراوری استخدام شده اند و پس از این بخش، خرده فروشی و هتلداری کارکنان خارجی بیشتری را استخدام نموده اند.

دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در حال افزایش جذب کارکنان ماهر خارجی است. دولت در بخش دیگری از برنامه خود برای جبران کمبود نیروی کار ماهر در سومین اقتصاد بزرگ دنیا، اقداماتی نظیر افزایش فرصت های شغلی برای دانشجویان و برگزاری کارگاه های مهارت آموزی در مناطق دوردست را به مرحله اجرا گذاشته است. ژاپن در سال های اخیر از کمبود نیروی کار و پیری جمعیت رنج می برد که باعث شده است رشد مالی این کشور کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید