شفافیت مالیات بر ارزش افزوده با راه اندازی سامانه مودیان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مسیحی گفت: قانون نو مالیات بر ارزش افزوده با راه اندازی سامانه مودیان شفاف می گردد و مسئله ای برای تولیدکنندگان نخواهد داشت.

شفافیت مالیات بر ارزش افزوده با راه اندازی سامانه مودیان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مسیحی، معاون عایدی های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور توضیح داد: قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده با راه اندازی سامانه مودیان شفاف می گردد و مشکلاتی که اکنون در این خصوص برای فراوریکنندگان وجود دارد برطرف خواهد شد. با سامانه مودیان تسهیل در امور و شفافیت در مالیات بر ارزش اضافه نموده ایجاد می گردد.

مسیحی اضافه نمود: قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده در بیش از 160 کشور اجرایی شده است و اصلاحات نو این قانون بار مالی کمتری به فعالان مالی به خصوص فراوری کنندگان دارد.

او ادامه داد: ممکن است در بعضی جاهای این قانون نقاط کوری وجود داشته باشد و مالیات بر ارزش اضافه نموده اصابت بر فراوریکننده کند. این مالیات در سال های اول اجرا مشکلاتی دارد اما ادعا را که اجرای این قانون به ضرر فراوریکننده است، رد می کنم

اینمقام مسئول اعلام کرد: قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده مصوبه سال 1387 ابتدا 5 سال به صورت آزمایشی تصویب و اجرا شد و سال های بعد در غالب بودجه سنواتی تمدید می شد.

او اضافه نمود: لایحه اصلاح آن سال 1395 تقدیم مجلس شد و به دلایلی زمان برد و نهایت در نیمه اول سال جاری تصویب و به دولت ابلاغ شد و از 13 دی ماه در کشور اجرایی می گردد.

مسیحی اعلام کرد: از جمله تغییرات عمده این طرح بازنگری اساسی در معافیت های مالیاتی، بازنگری در دادرسی مالیاتی، متناسب سازی جرائم مالیاتی، تغییر در نحوه توزیع عایدی های مالیاتی و سامانه محور شدن این مالیات است.

معاون عایدیهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در قانون نو مالیات بر ارزش اضافه نموده، مالیات و عوارض ماشین آلات و تجهیزات خطوط فراوریی قابل کسر و استرداد است.

او درباره موارد معافیت در قانون نو مالیات بر ارزش اضافه نموده، اظهار کرد: کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده، سبد مصرفی خانوار شامل روغن، پنیر، شیر و مانند آن، در بخش خدمات، خدمات آموزشی، ورزشی، درمانی و دارو، عمده موضوعاتی است که از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده در قانون نو معاف شده اند.

معاون عایدیهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درباره نحوه دریافت مالیات طلا گفت: مالیات بر ارزش اضافه نموده طلا و پلاتین در قانون نو صرفا از اجرت ، مزد ساخت و سود اخذ خواهد شد و اصل طلا و جواهر مشمول این قانون نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شفافیت مالیات بر ارزش افزوده با راه اندازی سامانه مودیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفافیت مالیات بر ارزش افزوده با راه اندازی سامانه مودیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید