قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا، عکس

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، استان گیلان دیر زمانی است که جزو مقاصد اصلی گردشگران محسوب می شود. طبیعت بی نهایت زیبای آن که از یک سو به البرز می رسد و همچنین سرسبزی و شور زندگی که در این استان جریان دارد؛ همواره مشوق خوبی برای جذب طبیعت دوستان بوده است. قله اسپیناس در آستارا و در 17 کیلومتری شرق شهر لوندویل به نماد طبیعت این منطقه معروف است.

قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا، عکس

در این بخش به سراغ قله اسپیناس یکی از بلندترین قله های این استان سرسبز و قلعه اسپیناس رفته ایم. با ما همراه باشید.

قله اسپیناس یا کوه اسپینه (به معنای کوه اسب) با ارتفاع 2015 متر از سطح آب های آزاد، بلندترین کوه در محدوده شهرستان آستارا به شمار می رود و در غربی ترین بخش استان گیلان و در شرق شهر لوندویل واقع شده است. کوه اسپیناس پشت تالاب استیل در بخش غربی رشته کوه های البرز، با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه خود یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت دوستان و کوهنوردان شناخته می شود.

طبیعت زیبای آستارا

روی این قله، قلعه تاریخی شیندان یا سندان را خواهید دید. شیندان به معنی محل نور است و در گذشته ساکنان این قلعه به صورت شبانه روز برای نگهداری از آتشکده ای که در آن وجود داشت، نگهبانی می دادند. در ساخت این قلعه از سنگ و ملات ساروج استفاده شده و ناگفته نماند که این قلعه شاهد اتفاقات و وقایع تاریخی زیادی بوده است.

در گذر از اسپیناس، آبشار لاتون را از قلم نیاندازید. این آبشار در انتهای غربی استان گیلان و در 15 کیلومتری جنوب غربی آستارا به سمت استان زیبای اردبیل، در کنار کوه اسپیناس واقع شده است.

منبع: گردشبان

به "قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قله اسپیناس؛ نماد طبیعت زیبای آستارا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید