معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تهران (پانا) - معاون وزیر گفت نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد در هر کشور پیشرفته این مجموعه سیاسی نیست در عرصه جهانی، کارکرد آموزش و پروش را در یک دوره زمانی 20 تا 30 ساله ارزیابی می کنند.

معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم

قاسم احمدی لاشکی در شورای اداری آموزش و پرورش یزد تعداد معلم خرید خدمات کشور را 22 هزار و 823 نفر بیان کرد و اضافه نمود: برنامه های خوبی برای آنها تدوین شد و رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه دستور لازم را به دیوان محاسبات صادر کرد.

وی با بیان اینکه به محض پاسخ دیوان محاسبات به وزارتخانه،این تصمیم اجرا می شود، اظهار کرد: پیش از این معیار پرداخت حقوق به این افراد 44 ساعت حقوق کارگری و بیمه درنظر گرفته شد، حرف ما این است معلم 24 ساعت کار می کند و 24 هم خود را برای حضور در کلاس درس آماده می کند، معلم کارگر و کارمند نیست بلکه فردی است که در حوزه تربیت و آینده کشور اثرگذار است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش شرح داد: تمامی نیروهای خرید خدمت مانند سایر معلمان فعالیت می کنند، هم اکنون دریافتی حقوق این افراد بسیار کم است، امیدواریم این موضوع به زودی رفع شود.

به گفته وی از مجموع بودجه عمومی سال جاری دولت 131 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تخصیص یافت، که این عدد کمتر از 9 درصد است در حالیکه در کشورهای پیشرفته این رقم بیش از 20 درصد است.

وی با بیان اینکه 97.5 درصد رقم یادشده برای حقوق یک میلیون فرهنگی هزینه می شود، اظهار کرد: با رقم یادشده باید 550 هزار کلاس درس 113 هزار مدرسه در کشور اداره شود، بنابراین این رقم باید افزایش یابد تا بتواند در جهت کیفیت آموزش گام برداشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه بدون اشاره به تعداد آنها ،اضافه نمود: برای رفع این مشکل دنبال راهکارهایی کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت هستیم.

وی اضافه نمود: هدف از تدوین و اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی هم تراز با حیات طیبه انقلاب اسلامی است بنابراین برای تربیت انسان خوب باید معلم خوب پرورش داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان بایدتقویت شود و فضا را برای تربیت استادان و معلمان در آن فراهم کرد.

وی اضافه نمود: نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد در هر کشور پیشرفته این مجموعه سیاسی نیست در عرصه جهانی ،کارکرد آموزش و پروش را در یک دوره زمانی 20 تا 30 ساله ارزیابی می کنند که پیروز عمل کرد یا نه؟

احمدی لاشکی ادامه داد: کشورهای که به آموزش و پرورش خود بها دادند، توسعه پیدا کرد و این نهاد باید اولویت اصلی هر کشور باشد.

در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 100 باب مدرسه 11 شهرستان استان یزد مشغول به تحصیل هستند و تعداد فرهنگیان شاغل هم 18 هزار نفر اعلام شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر: آموزش و پرورش را سیاسی نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید